środa, 15 czerwca 2016

Zakładki - Przeciwdziałanie mowie nienawiści

• 78% respondentów w ankiecie internetowej stwierdziło, że regularnie spotykają się z mową nienawiści w sieci. Najczęściej jej ofiarą padają osoby LGBT* (70%), muzułmanie (60%) i kobiety**.
• 16% młodych internautów w Kanadzie twierdzi, że zamieszczało w Internecie komentarze pełne nienawiści wobec konkretnego człowieka lub grupy osób***.

Czy widzieliście takie komentarze w sieci?  Umieszczaliście? Znacie kogoś, kto umieszczał?


Podręcznik "ZAKŁADKI. Przeciwdziałanie mowie nienawiści w sieci poprzez edukację o prawach człowieka" powstał jako wsparcie dla „Bez nienawiści” – kampanii młodych na rzecz praw człowieka w Internecie prowadzonej przez Radę Europy, której celem jest przeciwdziałanie mowie nienawiści w Internecie. Podręcznik został opracowany z myślą o młodzieży w wieku od 13 do 18 lat, jednak niektóre ćwiczenia można dostosować do potrzeb pozostałych grup wiekowych oraz innych odbiorców. Zawiera między innymi 21 scenariuszy do zajęć z młodzieżą.

Informację znalazłam na portalu EuroDesk Polska. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie http://beznienawisci.pl/zakladki/. Jest tam między innymi link, pod którym można znaleźć opisany podręcznik.



*LGBT (z ang. Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender) – skrótowiec odnoszący się do lesbijek, gejów, osób biseksualnych oraz osób transgenderycznych jako do całości. Do grupy osób transgenderycznych wlicza się również osoby transseksualne. W ogólnej definicji terminem tym określa się ogół osób, które tworzą mniejszości o odmiennej od heteroseksualnej orientacji seksualnej oraz osób o tożsamości płciowej niezgodnej z płcią biologiczną (osoby transgenderyczne i transseksualne). Za: https://pl.wikipedia.org/wiki/LGBT

** Dane z internetowej ankiety Rady Europy przygotowanej na potrzeby kampanii „Bez nienawiści”, 2012, www.coe.int/youthcampaign (s. 13 Podręcznika).

*** Z ogólnokrajowej ankiety „Młodzi Kanadyjczycy w sieciowym świecie” przeprowadzonej
wśród 5272 dzieci i nastolatków z klas od 4 do 11, a także wyników badań jakościowych
w grupach fokusowych rodziców i młodzieży w wieku 11–17 lat, 2003–2005 (s. 13 Podręcznika).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz