czwartek, 6 sierpnia 2015

Radość, duma, pozytywne zaskoczenie

Jakim wyzwaniom musi sprostać grywalizacja by mogła skutecznie pomagać w szkoleniu dorosłych? O tym możemy przeczytać po angielsku na blogu platformy EPALE: 5 challenges gamification has to overcome. To w newsletterze EPALE otrzymałam informację, że Ian Atkinson eksploruje w swoim blogu umiejętności cyfrowe, zastanawiając się jak grywalizacja może wspomóc alfabetyzację.

 Gamification for literacyNajważniejsze wydaje się przyjęcie założenia, że uczenie się przez zabawę może być skuteczne także w przypadku dorosłych. A będzie jeszcze skuteczniejsze,  gdy wykorzystamy naukę dla zabawy. Kiedy naukowcy skupią się nie tylko na grach / grywalizacjach dla dzieci, ale też na badaniach a potem na wykorzystaniu ich w procesie uczenia się dorosłych. Obrazek pochodzi ze wspomnianego artykułu.

O EPALE pisałam już wcześniej.



Krzysztof Przybylski obala mity na temat gamifikacji

Gamifikacja pozwala na silne zaangażowanie klienta w kontekst marki, dzięki czemu poświęca on więcej uwagi, czasu i wysiłku, żeby z w nim przebywać – powiedział Krzysztof Przybylski, IT project manager Gamification Expert, w rozmowie z NF.pl (Nowoczesna Firma). Zdjęcie pochodzi z tego artykułu. Blanko, dziękuję.

"Gry od wieków angażują ludzi i są źródłem ekscytujących doświadczeń, obfitujących w takie emocje jak radość, duma, czy pozytywne zaskoczenie. Gamifikacja bogato czerpie z dorobku gier i stwarza przestrzeń do tworzenia podobnych doświadczeń, ale w kontekście nie związanym z grami – wykonywania pracy, dbania o zdrowie, rozwoju osobistego itp."

"Myślę, że łączenie i wzajemne wspieranie aktywności klientów online i offline, to bardzo obiecujący kierunek rozwoju dla gamifikacji niedługo zobaczymy więcej przykładów na tego typu rozwiązania". Wirtualne i realne misje znajdą się w grywalizacji Planeta Zapomnianych Książek. Już wkrótce Was do niej zaprosimy.


Wiek XX był kultem rozumu i informacji. Wiek XXI doda do tego potęgę emocji i relacji – powiedział prof. Rafał Ohme, ekspert w dziedzinie emocji i komunikacji, podczas rozmowy z Nowoczesną Firmą. Mówi między innymi o motywacji zewnętrznej i wewnętrznej. Ta druga sprawia, że "Robimy coś nie tylko dlatego, że otrzymujemy za to pieniądze, ale że sprawia nam to przyjemność".

"Jak sprawić, aby z uśmiechem iść na spotkanie z klientem zarażając go pozytywną energią i chęcią do działania? Muszą być spełnione trzy warunki. Po pierwsze – trzeba wierzyć w produkt lub usługę, którą chcemy zainteresować klienta. Po drugie – trzeba lubić innych ludzi. Po trzecie – trzeba lubić siebie."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz