wtorek, 11 sierpnia 2015

Łapanie dziesięciu srok za ogon nie skończy się dobrze


W tym poście doszłam z Gdańska do Rzeszowa.
W newsletterze Bibliocampu dostałam z Gdańska rozważania na temat biblioteki na Instagramie. Stamtąd pochodzi cytat - tytuł mojego posta. Przy okazji zauważyłam, że udostępniono już tam pierwszą część przewodnika wideo po projektowaniu w 3D, który był zapowiedziany w poście o Bibliocampie.



Agenda<br />Wszyscy zaczynamy mieć mobilną gorączkę<br />Co to jest mobilna biblioteka?<br />Podstawowe usługi mobilne bib...Czytając gdańska wypowiedź "Biblioteka w kwadracie" zostałam przekierowana do większego artykułu Bożeny Jaskowskiej "Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie"i wylądowałam w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie wydano publikację* z tym artykułem. Zainteresowało mnie źródło jednego z rysunków i znalazłam się w Rzeszowie** - w prezentacji Bożeny Jaskowskiej "Biblioteka - pełna MOBIlizacja". Z lewej slajd z tej prezentacji. Czy rzeczywiście wszyscy zaczynamy mieć mobilną gorączkę?

Wtedy przyjechali oczekiwani goście z Kędzierzyna-Koźla, więc przerwałam podróż***, wyjęłam ciasto z piekarnika i cieszyłam się dobrym towarzystwem.

 * Biblioteka w obrazkach, czyli jak efektywnie promować działalność biblioteczną na Instagramie / Bożena Jaskowska // W: Warsztaty Bibliotekarskie [Dokument elektroniczny] / red. nacz. Dagmara Roszkowska. – Czasopismo elektroniczne. – Nr 1/2015 (45) czerwiec – Piotrków Trybunalski : Biblioteka Pedagogiczna, 2015. – Tryb dostępu: http://warsztatybibliotekarskie.pedagogiczna.edu.pl/biblioteka-w-obrazkach-czyli-jak-efektywnie-promowac-dzialalnosc-biblioteczna-na-instagramie. – ISSN 1732-7008

** dr Bożena Jaskowska – dyrektor Biblioteki Uniwersytetu Rzeszowskiego, absolwentka studiów bibliotekoznawczych UJ i MBA w Akademii Leona Koźmińskiego. W kręgu jej zainteresowań znajduje się: marketing internetowy, zarządzanie i kultura informacyjna oraz informacja naukowa. Prywatnie miłośniczka starych saabów, biegania i triathlonu.

*** W każdym ze wspomnianych trzech źródeł jest sporo ilustracji i odwołań do kolejnych źródeł z różnych stron świata.

O znaczeniu słów, przydatności strategii przekazywania na zewnątrz informacji o firmie, osobie, która tym zarządza (chief content officer) wspominałam we wcześniejszym poście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz