Grupę InicJaTyWy tworzy 17 absolwentek i absolwentów (na zdjęciach obok) programu Kieruj w
dobrym stylu, którzy po jego zakończeniu zdecydowali się dać coś od
siebie i wspierać dyrektorki i dyrektorów bibliotek ze swojej okolicy. Działają w ramach Programu Rozwoju Bibliotek.
Razem z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Planują teraz rozszerzenie grupy o kolejne osoby, które:
- pełnią funkcje kierownicze w bibliotekach publicznych i uczestniczyły w programie „Kieruj w dobrym stylu” realizowanym w latach 2015-2016 przez Fundację Szkoła Liderów na zlecenie Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego;
- pełnią funkcje kierownicze w bibliotekach publicznych i brały udział w Programie Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności lub w innym programie liderskim.
Osoba pełniąca funkcję kierowniczą rozumiana jest jako:
- dyrektorka/dyrektor biblioteki lub instytucji, w skład której wchodzi biblioteka
lub
- kierowniczka/kierownik biblioteki połączonej z inną instytucją (np. Gminnym Ośrodkiem Kultury) albo działającej w strukturach Urzędu Gminy
lub
- zastępca dyrektorki/dyrektora biblioteki lub instytucji, w skład której wchodzi biblioteka.
Kandydat do Udziału w Projekcie powinien wypełnić i odręcznie podpisać Wniosek zgłoszeniowy oraz wysłać jego skan na adres bogna.mrozowska@frsi.org.pl do 5 kwietnia 2017 r. do godz. 23:59. W regulaminie naboru znajdziecie szczegóły dotyczące procedury składania wniosków i wyboru uczestników projektu.
- zorganizowanie webinarium "Grupa InicJaTyWy - dlaczego warto?" 23 marca 2017 r. o godzinie 10:00. Tutaj możecie się zarejestrować na to webinarium;
- zorganizowanie szkolenia wprowadzającego 25-27 maja 2017 r. w Warszawie lub w jej okolicach;
- zorganizowanie dwóch ogólnopolskich spotkań Uczestników Projektu (każde spotkanie trwające minimum 1 dzień, a maksymalnie 3 dni);
- pokrycia kosztów udziału w szkoleniu i spotkaniach, o których mowa wyżej (nocleg, wyżywienie, materiały);
- zapewnienia trenerek-coachek, które przeprowadzą szkolenie wprowadzające, dwa spotkania ogólnopolskie oraz po dwa jednodniowe spotkania w czterech grupach regionalnych;
- zapewnienia bieżącego wsparcia merytorycznego w obszarze prowadzenia lokalnych grup dyrektorskich w postaci konsultacji mailowych, telefonicznych oraz webinariów.
Kandydat do Projektu wyraża wolę:
- obecności i aktywnego uczestnictwa we wszystkich działaniach projektowych (w tym zwłaszcza udziału w szkoleniu wprowadzającym, dwóch spotkaniach ogólnopolskich oraz dwóch spotkaniach regionalnych, mających na celu wymianę doświadczeń i podniesienie kompetencji inicjatorek i inicjatorów w prowadzeniu lokalnych grup dyrektorskich; szkolenie
wprowadzające odbędzie się w dniach 25-27 maja 2017 r. w Warszawie lub w jej
okolicach); - zainicjowania i prowadzenia spotkań lokalnej grupy dyrektorskiej;
- wywiązywania się z uzgodnionych wspólnie przez FRSI i Uczestników Projektu zobowiązań
(np. sprawozdawczość, udział w ewaluacji, promocja działań Grupy InicJaTyWy); - pracy nad własnym rozwojem i wykorzystania jak najpełniej możliwości edukacyjnych, jakie
daje Projekt; - dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi;
- pokrycia kosztów dojazdu na szkolenie wprowadzające i spotkania ogólnopolskie;
- pokrycia kosztów podróży (dojazd, wyżywienie, ewentualnie nocleg) związanych z udziałem
w spotkaniach grup regionalnych we własnym zakresie.
Koordynatorką projektu InicJaTyWy jest Bogna Mrozowska. Możecie się do niej zgłaszać z dodatkowymi pytaniami:
- tel. 22 123 90 25, kom. 722 002 115
- e-mail: bogna.mrozowska@frsi.org.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz