czwartek, 27 kwietnia 2017

Biblioteka dobrze zaprojektowana i trochę szaleństwa

Pamiętacie, że do 31 maja 2017 r. trwa nabór do programu Infrastruktura bibliotek?

Dobrze by było, gdyby nowe albo odnowione biblioteki pięknie wyglądały i były funkcjonalne.
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego utworzyła jakiś czas temu spółkę Dimpact. Spółka ta prowadzi (między innymi) blog Biblioteka dobrze zaprojektowana i utworzyła grupę na Facebooku o tej samej nazwie. Na blogu znajdziecie:
Rada dotycząca wykładzin zainspirowała mnie do poszukiwań w necie, bo bardzo mi się spodobała wykładzina w postaci granatowego liścia ilustrująca wspomniany post. Znalazłam np.:
W bibliotekach tez są łazienki, prawda? Pytanie, czy w takiej, jak na obrazku czytało by się lepiej? 

Zapędziłam się w tych poszukiwaniach, a chciałam napisać o webinarium, które odbędzie się 10 maja 2017 r. o godzinie 9:00. Zaproszenie na nie zapewne znajdzie się (wraz z linkiem) w zakładce Webinaria na stronie biblioteki.org. Będzie to pierwsze z cyklu webinariów O tym, jak lepiej zaprojektować Waszą bibliotekę na podstawie skandynawskich wzorców (po wizytach studyjnych organizatorów w Danii i Norwegii).

Informacje podałam za artykułem Biblioteka dobrze zaprojektowana, czyli blog, społeczność i webinaria o architekturze bibliotek na stronie biblioteki.org oraz na podstawie efektów wyszukiwań w Internecie.

14-15 września 2017 r. w Olsztynie możecie wziąć udział w konferencji Ewolucja nowych przestrzeni bibliotecznych. Od założeń do praktyki. Organizuje ją Biblioteka Uniwersytecka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Pod koniec wskazanej strony znajdziecie program i listę uczestników konferencji. Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić do 15 maja 2017 r. Uczestnictwo trzeba opłacić. Dlatego informacji o tej konferencji nie będę umieszczała w zakładce Szkolenia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz