wtorek, 18 lipca 2017

Tu mieszkam, tu zmieniam - 3 edycja konkursu

Instytucje lub organizacje społeczne o charakterze non profit posiadające osobowość prawną mogą składać do 30 września 2017 r. wnioski o granty na najciekawsze inicjatywy społeczne do konkursu  Tu mieszkam, tu zmieniam. Fundacja Banku Zachodniego WBK organizuje już 3 edycję konkursu dla lokalnych fundacji, stowarzyszeń i społeczników. Chcą przyznać 100 grantów (na ogólną kwotę 500 000 zł). W konkursie mogą wziąć udział wszystkie osoby, które mają pomysł na konkretną zmianę w swojej okolicy i zgłoszą go za pośrednictwem dowolnej fundacji, stowarzyszenia, szkoły, domu kultury, parafii czy innej instytucji lub organizacji pozarządowej.

Projekty należy zgłaszać za pomocą aplikacji internetowej.

Fundacja Banku Zachodniego WBK wesprze realizację:
  • 20 najlepszych inicjatyw lokalnych kwotą w wysokości 8.000 zł, 
  • 23 projekty kwotą 6.000 zł, 
  • 31 projektów kwotą 4.000 zł,
  • 26 projektów kwotą  3.000 zł.
Granty w Konkursie przyznawane są na wsparcie projektów zaplanowanych do realizacji w Polsce nie dłużej niż przez 12 miesięcy i nie później niż do 30 listopada 2018 r. z zakresu: 
  • zagospodarowania lokalnej przestrzeni publicznej, 
  • poprawy jej estetyki, czystości, funkcjonalności, 
  • ochrony zabytków, 
  • pielęgnowania i tworzenia miejsc pamięci, 
  • ochrony i poszerzania wiedzy o środowisku naturalnym, 
  • promocji i upamiętnienia postaci, które wywarły pozytywny wpływ na lokalne środowisko i których dorobek jest żywy w lokalnej świadomości albo wart przywrócenia pamięci,
  • budowania wspólnot międzypokoleniowych, 
  • pogłębiania więzi lokalnych, 
  • współpracy między organizacjami, 
  • poprawy jakości życia.
Projekty będą oceniane wg poniższych kryteriów i w ramach poniższej skali punktowej:
  • potrzeba społeczna realizacji projektu na danym terenie, we wskazanym środowisku: 0-10 pkt.,
  • pomysłowość, innowacyjność i atrakcyjność form realizacji projektu: 0-7 pkt.,
  • zaangażowanie społeczne w projekt: 0-5 pkt.,
  • wiarygodny i rzetelny kosztorys: 0-5 pkt.,
  • rekomendacja Dyrektora Oddziału: 0-3 pkt. - każdy wnioskujący, przed wypełnieniem aplikacji powinien się skontaktować z dyrektorem najbliższego oddziału Banku Zachodniego WBK, w celu poinformowania go o zamiarze złożenia wniosku i zapoznania go z organizacją i planowaną inicjatywą. Na tej podstawie dyrektor oddziału wydaje rekomendację o Organizacji. Laureaci Konkursu są zobowiązani zaprosić dyrektora do uczestnictwa w inicjatywie lub w którymś z etapów jej realizacji,
  • dodatkowo będzie brana pod uwagę opinia ekspertów na temat wniosku.
Organizatorzy chcą wspierać najbardziej perspektywiczne cele. Nie znalazłam informacji o konieczności wykazywania wkładu własnego. Nie można z grantu finansować wynagrodzenia koordynatorów projektów i członków organizacji, zatem ich praca będzie rzeczywistym wkładem własnym.

Informacje podałam za serwisem Olsztyńskiego Centrum Organizacji Pozarządowych i za stroną konkursu w serwisie Fundacji Banku Zachodniego WBK. Tam znajdziecie  regulamin konkursu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz