poniedziałek, 19 lutego 2018

Kultura i promocja poza granicami kraju w konkursach Urzędu Miasta Olsztyna

Pisałam niedawno o konkursie ofert na realizację zadań publicznych w zakresie kultury świadczonych na rzecz mieszkańców Miasta Olsztyna. Organizacje, które planują się zgłosić do tego konkursu mogą wziąć udział w indywidualnych konsultacjach 12 lutego 2018 r. w bibliotece Planeta 11 w Olsztynie w godz. 14.00 – 17.00. Będą wtedy mogli uzyskać informacje na temat warunków składania ofert oraz skonsultować napisany projekt. Informacji udzielać będą: 
  • Gabriela Konarzewska – dyrektor Wydziału Kultury i Ochrony Zabytków Urzędu Miasta Olsztyna, 
  • Izabela Sowa-Dudulewicz oraz Anna Wolęcka – inspektorzy w Wydziale Kultury i Ochrony Zabytków,
  • Monika Michniewicz – dyrektor Wydziału Zdrowia, Polityki Społecznej i Organizacji Pozarządowych.
Informacje podałam za stroną ngo.olsztyn.eu.


Prezydent Olsztyna ogłosił też otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w zakresie: Promocja Olsztyna poza granicami Polski. Zgłaszane projekty maj zwiększyć wiedzę na temat Miasta Olsztyna, budowania marki i pozyskiwania nowych ambasadorów miasta. Priorytetowo ma być traktowana promocja Olsztyna w miastach partnerskich. Na ten konkurs w 2018 r. przeznaczono 50 000 zł.
Organizatorzy oczekują ofert od podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysków.  Zadania powinny być zrealizowane pomiędzy dniem podpisania umowu o dofinansowania a 31 grudnia 2018 r.
Oferty należy zgłaszać w wersji drukowanej wraz z załącznikami do 2 marca 2018 r.  Oferty wraz z załącznikami powinny być ze sobą połączone i ponumerowane. W przypadku załączników złożonych w formie kserokopii, każda strona załącznika powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione. Jeżeli osoby uprawnione nie dysponują pieczątkami imiennymi, składane dokumenty powinny być podpisane czytelnie z zaznaczeniem pełnionej funkcji.
Ofertę trzeba:
  • złożyć w Wydziale Zdrowia, Polityki Społecznej i Organizacji Pozarządowych przy ul. Knosały 3/5, bud. A pok. 27 
  • lub w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta, pl. Jana Pawła II 1, pok. 20 
  • lub wysłać pocztą na adres Urząd Miasta Olsztyna – Wydziału Zdrowia, Polityki Społecznej i Organizacji Pozarządowych, Plac Jana Pawła II 1, 10-101 Olsztyn
  • z dopiskiem "otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w zakresu Promocji Olsztyna poza granicami Polski”.
Oferty będą oceniane według poniższych kryteriów:

  • zgodność zadania z priorytetami ogłoszonymi w Programie współpracy Miasta Olsztyna z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami uprawnionymi ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2018, 
  • ocena możliwości realizacji zadania przez organizację, w tym zgodność zadania z celami statutowym organizacji, 
  • ocena kalkulacji kosztów realizacji zadania w odniesieniu do jego zakresu rzeczowego, 
  • wielkość pozyskanych środków z innych źródeł niż budżet Miasta, 
  • możliwość kontynuacji projektu po zakończeniu zadania, 
  • dotychczasowa współpraca z administracją publiczną.
W ogłoszeniu o konkursie nie ma wprost informacji o konieczności zapewnienia wkładu własnego. Jednak w powyższych kryteriach wspomniano o tym, że będzie oceniana wielkość pozyskanych środków z innych źródeł niż budżet Miasta. W Uchwale przytoczonej na początku ogłoszenia przywołano Uchwałę nr LVII/651/10 Rady Miasta Olsztyna z dnia 27 stycznia 2010 r. W § 6 ust. 3 tej uchwały poinformowano, że wkład własny organizacji nie może być mniejszy niż 20% kosztów całkowitych realizacji zadania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz