W Serwisie Regionalnego Programu Województwa Warmińsko-Mazurskiego ogłoszono konsultacje społeczne w sprawie Regulaminu konkursu dotyczącego kształcenia osób dorosłych w ramach kursów/szkoleń:
- językowych,
- ICT,
- zarządzania projektem.
Nie spodziewam się, że któraś z bibliotek zechce przygotować wniosek do tego konkursu. Za to niejeden bibliotekarz albo przedstawiciel organizacji pozarządowej chciałby podwyższyć swoje kwalifikacje. Warto, zatem, śledzić przebieg i wyniki konkursu, który ma być ogłoszony we wrześniu 2016 r. i sprawdzić, kto został operatorem w Waszym powiecie.
Zasady ogólne, do których zapewne (regulamin jest obecnie konsultowany) będą się musieli stosować operatorzy określają, kto będzie mógł uzyskać wsparcie:
- każda osoba dorosła spełniająca łącznie wskazane niżej kryteria:
- posiada wykształcenie co najwyżej średnie* i/lub wiek powyżej 50 roku życia,
- jest z własnej inicjatywy zainteresowana podnoszeniem poziomu kompetencji i umiejętności,
- nie prowadzi działalności gospodarczej,
-
na terenie subregionu, w którym realizowany jest projekt:o uczy się, pracuje lub zamieszkuje,lubo realizuje wybrany do dofinansowania kurs oraz uczy się, pracuje lub zamieszkuje, na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
* Osoby o niskich kwalifikacjach - osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3, tj. do średniego włącznie. Osoby, które ukończyły szkołę policealną, posiadają wykształcenie na poziomie ISCED 4, nie mogą więc otrzymać wsparcia.
Pierwsze z wymienionych kryteriów zawiera spójniki "i/lub", co mogłoby wskazywać na fakt, że osoby wieku powyżej 50. roku życia i z wyższym wykształceniem niż średnie też będą mogły liczyć na wsparcie. Szczególnie, gdy przeanalizujemy wskaźniki jakie w sumie muszą osiągnąć operatorzy (obrazek powyżej). Liczba osób defaworyzowanych objętych wsparciem jest tam wyższa niż liczba osób o niskich kwalifakcjach objętych wsparciem. Wszystko się wyjaśni, gdy operatorzy zaczną już działać.
Podobne konkursu mogą się odbywać w innych województwach. Można o nie zapytać w regionalnych Punktach Informacji Europejskiej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz