Od 30 sierpnia 2016 r. do 28 września 2016 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego będzie można składać wnioski o dofinansowanie projektów, które przygotują nowe usługi* publiczne udostępnione on-line o stopniu dojrzałości**
co najmniej 3 - dwustronna interakcja, ale preferowane będą usługi o wyższym stopniu dojrzałości, projekty planujące więcej niż 10 nowych usług i zapewniające lepszą efektywność kosztową. Został ogłoszony konkurs w ramach działania 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych, RPO Warmińsko-mazurskiego.
Wnioski trzeba będzie wysyłać w systemie elektronicznym LSI MAKS 2, a wydrukowaną i podpisana wersję złożyć w Urzędzie Marszałkowskim. Mogą to robić między innymi instytucje kultury, organizacje pozarządowe i jednostki naukowe, aby uzyskać dofinansowanie na:
- budowę systemów informacji przestrzennej,
- elektroniczne zarządzanie zasobami informacji sektora publicznego,
- e-administrację.
Można planować też wsparcie szkoleniowe w zakresie
rozwoju usług opartych o TIK*** jako element uzupełniający projektów.
Kryteria wyboru projektów wskazane są w Szoop (zaktualizowany 26 lipca 2016 r.) oraz w załącznikach do Regulaminu konkursu Znajdziecie je na Portalu Funduszy Europejskich lub w Serwisie Regionalnego Programu Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Warto też zapoznać się ze wzorem wniosku o dofinansowanie, instrukcją wypełniania wniosku, instrukcją wypełniania załączników oraz z innymi dokumentami. Trzeba przygotować studium wykonalności albo biznes plan i przeprowadzić analizę procesów biznesowych.
Za słownikiem terminologicznym ze Szczegółowego opisu osi priorytetowej Cyfrowy Region Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiegona lata 2014-2020:
* Nowy produkt, nowa usługa
Nowy lub istotnie ulepszony wyrób lub usługa, które charakteryzują się istotnymi zmianami techniczno-technologicznymi i konkurencyjnością, a także zdolnością do zaspokajania dotychczasowych bądź nowych potrzeb odbiorców ostatecznych, wytwarzane w procesie badawczo-rozwojowym oraz oferowane w kanałach dystrybucji w okresie nieprzekraczającym jednego roku począwszy od momentu wprowadzenia na rynek
** Dojrzałość e-usług:
- Usługa on-line o stopniu dojrzałości 1 - Informacja – usługa w ramach którejTe instytucje administracji publicznej udostępniają obywatelom i przedsiębiorcom informacje publiczne na portalach internetowych bez możliwości zainicjowania i załatwienia usługi drogą elektroniczną.
- Usługa on-line o stopniu dojrzałości 2 - interakcja jednostronna – usługa w ramach której interesariusze komunikują się z urzędami drogą elektroniczną, ale jest to komunikacja jednostronna, np. formularze do pobrania ze strony jednostki administracji publicznej bez możliwości zainicjowania i załatwienia usługi drogą elektroniczną.
- Usługa on-line o stopniu dojrzałości 3 - interakcja dwustronna – umożliwia transer danych w dwóch kierunkach: od usługodawcy do klienta oraz od klienta do usługodawcy (np. możliwość zainicjowania sprawy drogą elektroniczną poprzez interaktywne pobranie, wypełnienie i przesłanie dokumentów elektronicznych do jednostki administracji publicznej.
- Usługa on-line o stopniu dojrzałości 4 - transakcja - wiąże się z możliwością dokonania wszystkich czynności niezbędnych do załatwiania danej sprawy urzędowej całkowicie drogą elektroniczną, tzn. pełna elektroniczna obsługa sprawy, uzyskanie odpowiedzi z urzędu drogą elektroniczną uwzględniające wydanie decyzji oraz możliwość płatności za usługę online.
- Usługi o stopniu dojrzałości 5 – personalizacja, która zapewnia załatwienie sprawy urzędowej drogą elektroniczną i jednocześnie wprowadza personalizację obsługi, tzn. automatyczne dostarczenie konkretnych usług, spersonalizowanych dla użytkownika i przez niego nie inicjowanych (np. decyzja w sprawie wymiaru podatku od nieruchomość, oferowanie częściowo wypełnionych formularzy, poinformowanie klienta o zbliżającej się potrzebie wykonania danej czynności urzędowej).
W zakres pojęciowy TIK wchodzą wszystkie media komunikacyjne (Internet, sieci bezprzewodowe, sieci bluetooth, telefonia stacjonarna, komórkowa, satelitarna, technologie komunikacji dźwięku i obrazu, radio, telewizje, itp.) oraz media umożliwiające zapis informacji (pamięci przenośne, dyski twarde, dyski CD/DVD, taśmy, itp.) a także sprzęty umożliwiające przetwarzanie informacji (komputery osobiste, serwery, klastry, sieci komputerowe, itp.). Dodatkowo technologie TIK obejmują także cała gamę aplikacji informatycznych oraz złożonych systemów IT umożliwiających realizacje przetwarzania i przesyłania danych na wyższym poziomie abstrakcji ni poziom sprzętowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz