wtorek, 28 listopada 2017

Napisz notkę i wygraj czytnik

Znacie akcję Czytaj PL? Wysłaliście już swój blurb*? Do 30 listopada 2017 r. można wysyłać propozycje wpisu podobnego do tych, które znajdujemy na tylnych okładkach książek. Zazwyczaj są tam teksty, którymi znane osoby zachęcają, by przeczytać tę konkretną książkę. 

Proponowana notka polecająca nie może przekroczyć 500 znaków. Będzie oceniana pod względem atrakcyjności i oryginalności. Notka ma zachęcać do przeczytania jednej z 12 książek, których okładki pokazano na dole strony czytajpl.lubimyczytac.pl. Należy zaznaczyć wybraną pozycję, poniżej w polu tekstowym wpisać swój tekst, uzupełnić datę, zaakceptować regulamin konkursu i wysłać zgłoszenie online. Pośrodku wskazanej strony możecie zobaczyć czytniki PocketBook, które (razem z bonami na e-booki do księgarni Woblink) są nagrodami w konkursie.

Zachwyciłam się kiedyś dwiema książkami Afreda Bestera: "Człowiek do przeróbki" i "Gwiazdy moim przeznaczeniem". Byłam też pod wrażeniem blurbów na okładce jednej z nich:
  • Taka książka jest jak cios młotkiem w łeb, po którym się leży, rozpamiętuje, dotyka ciemienia, syczy – nie wiadomo, z bólu czy z rozkoszy. Tak i ja leżałem przez jakiś czas, przywołując wspomnienia czytelniczych orgazmów podobnego kalibru – a wiadomo, że i w tej dziedzinie z upływem lat coraz trudniej, uwiąd jakiś czy co. Po takiej prozie nie chce się czytać ani pisać, ani jeść, przy czym ten ostatni objaw ustępuje stosunkowo najszybciej. Dostałem fantastyką Bestera jak młotkiem prosto w łeb i zobaczyłem gwiazdy – moje przeznaczenie.  
Marek Oramus, „Wyposażenie osobiste”
  • Pierwszorzędna powieść drugiego rzędu.   
                                                                  Stanisław Lem


*Blurb – rekomendacja lub krótkie streszczenie utworu, umieszczane najczęściej na tylnej stronie okładki książki lub płyty DVD. Blurb zawsze „opisuje” utwór w sposób pozytywny lub nawet entuzjastyczny, gdyż z założenia ma charakter marketingowy, a nie krytycznoliteracki.
Wyjaśnienie podałam za Wikipedią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz