wtorek, 27 marca 2018

Prosto i kropka

Biegałam po internecie w poszukiwaniu skomplikowanych informacji i potknęłam się o tytuł "Prosto i kropka". Już mi się spodobało. Okazało się, że to jedno z nagrań kampanii edukacyjnej „Prosto i kropka”, która dotyczy upraszczania komunikacji pisemnej Funduszy Europejskich. Znalazłam spot promocyjny i 10 spotów, w których Tomasz Piekot "upraszcza i uszczerza komunikację urzędową". Przestrzega przed klątwą wiedzy. Te zasady można wykorzystać do upraszania tekstów urzędowych, które musimy często przygotowywać w projektach. Poniżej linki do spotów kampanii.
  • Spot promocyjny kampanii (z niego pochodzi obrazek w tym poście),
  • Odcinek 1 : Jak rosół - idea prostego języka,
  • Odcinek 2 : Spotkanie w górach - to urzędnik stoi na szczycie góry, inni muszą się dopiero tam wspiąć (np. w prostym języku nie robimy wcięć akapitowych; najważniejsze informacje przekaż jak najszybciej),
  • Odcinek 3 : Człowiek skaner - efektywne pisma i mejle,
  • Odcinek 4 : Polszczyzna webszczyzna -  jak tworzyć teksty do Internetu i na urządzenia mobilne,
  • Odcinek 5 : Pizza jest do jedzenia - czytelne tabele i wykresy (np. linie pionowe w tabelach nie są konieczne),
  • Odcinek 6 : Nie dla mięsnego jeża - projektowanie prezentacji,
  • Odcinek 7 : Efektywne ogłoszenia OPZ i SIWZ,
  • Odcinek 8 : Proste regulaminy i instrukcje,
  • Odcinek 9: Fundusze Europejskie to nie zastrzyk pieniędzy - czytanie między wierszami o Funduszach Europejskich.
  • Odcinek 10:  Pod ręką w internecie - przydatne narzędzia - aplikacje językoznawcze.
Później znalazłam jeszcze jakby podsumowanie:
  • Język 3 pach tego autora z (TED w Katowicach) - język głównych myśli - 6 zasad o tym, jak głębiej czytać teksty urzędowe.

Informacje podałam za serwisem youtube po wpisaniu hasła wyszukiwawczego "prosto i kropka".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz