Od godziny 14:00 w dzisiejszym dniu - 9 kwietnia 2018 r. ma być otwarty formularz online, po wypełnieniu którego biblioteka może się zgłosić do programu „Globalnie w bibliotekach”. Realizuje go Polska Akcja Humanitarna
we współpracy z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.
Organizatorzy chcą zaangażować społeczności bibliotek do udziału w dyskusji o pomocy humanitarnej. Chcą, żebyśmy wspólnie się zastanowili nad tym, w jaki
sposób myślimy o pomocy humanitarnej i ludziach, którym pomoc jest
udzielana.
Każda biblioteka, która się zakwalifikuje do programu otrzyma pakiet materiałów edukacyjnych, skupionych wokół refleksji na temat
pomocy humanitarnej oraz globalnych wyzwań, na które pomoc humanitarna
odpowiada. Będą to:
- Karty Dyskusji dla dorosłych i młodzieży,
- scenariusz warsztatu dla dzieci,
- zestaw plakatów edukacyjnych.
Formularz online ma być aktywny do 20 kwietnia 2018 r. Organizatorzy przyjmą 50 bibliotek i będą to pierwsze biblioteki, które w formularzu online zadeklarują chęć wykorzystania materiałów edukacyjnych i zorganizowania na ich podstawie do 26 czerwca 2018 r.:
- spotkania dyskusyjnego dla dorosłych i młodzieży, opartego na Kartach Dyskusji
i/lub
- warsztatu dla dzieci opartego na scenariuszu zajęć.
Informacje podałam za serwisem biblioteki.org. Tam znajdziecie opisy poszczególnych materiałów, które maja otrzymać biblioteki oraz link do podręczniki „Dobre spotkanie. Jak to zrobić?” i poradnika "Dobra dyskusja. Wskazówki dla bibliotek". Są tam również linki do dokumentów programowych:
- regulamin programu,
- Karta "Pomaganie a ludzka godność",
- Karta "Niebezpieczeństwo jednej historii",
- scenariusz warsztatu "Kiedy przychodzi kryzys",
- plakat "Globalnie w bibliotekach",
- Pomoc humanitarna - publikacja Polskiej Akcji Humanitarnej.
Biblioteki będą umieszczały relacje ze spotkań na swoich stronach oraz wysyłały relacje do organizatorów (do 30 czerwca 2018 r.) za pomocą formularza online.
Więcej o programie wiedzą przedstawicielki organizatorów:
Wioleta Hutniczak: wioleta.hutniczak@pah.org.pl
Małgorzata Dąbrowska: malgorzata.dabrowska@frsi.org.pl
Małgorzata Dąbrowska: malgorzata.dabrowska@frsi.org.pl
9 kwietnia 2018 r. o godzinie 12:00 rozpocznie się webinarium otwierające program "Globalnie w bibliotekach". Będzie można posłuchać o programie oraz zadawać pytania. Możecie się zarejestrować na to spotkanie klikając w ten link.
Mamy dylemat. Dokładnie w tym samym czasie, czyli 9 kwietnia 2018 r. o godzinie 12:00 zaczyna się webinarium NCK: Reklama na Facebooku przy niskich budżetach. Cz. II: Jak promować się na FB – reklama płatna.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz