poniedziałek, 23 kwietnia 2018

Program Czechy Polska - nowy nabór

Do 30 czerwca 2018 r. można składać koncepcje projektów do konkursu w Programie Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Republika Czeska - Polska, w ramach 2. osi priorytetowej „Rozwój potencjału przyrodniczego i kulturowego na rzecz wspierania zatrudnienia”. To pierwszy etap konkursu, w którym wnioskodawcy otrzymają informację zwrotną, czy planowane przez nich działania są zgodne z celami programu. Na tej podstawie będą mogli podjąć decyzję, czy swoje koncepcje stosownie skorygują i będą składać wniosek, czy zrezygnują z dalszych prac. Pełny projekt trzeba będzie złożyć do 30 września 2018 r.

Zgłaszane projekty powinny wzmacniać markę turystyczną polsko-czeskiego pogranicza. Mogą to być innowacyjne kampanie marketingowe oraz wspólne transgraniczne produkty turystyczne. Na konkurs przeznaczono 4 miliony euro. Trzeba zapewnić wkład własny o wysokości co najmniej 15% kosztów kwalifikowalnych projektu.

W konkursie mogą wziąć udział podmioty zajmujące się zarządzaniem kierunkami i markami turystycznymi:
  • Po polskiej stronie mogą to być podmioty, które mają:
    •  ważny średniookresowy dokument strategiczny lub są objęte średniookresową strategia regionalną, dotyczący rozwoju turystyki na obszarze swojego działania; 
    • działającą platformę 3K (platforma współpracy, koordynacji i kooperacji partnerów, np. zespół doradczy/kolegium); 
    • działające i regularnie aktualizowane internetowe narzędzia marketingowe (np. strona www, facebook, youtube). 
  • Po czeskiej stronie mogą to być podmioty, które:
    • w momencie złożenia wniosku mają już certyfikat lub zgłosiły się do certyfikacji instytucji zarządzających destynacjami turystycznymi, realizowanej przez CzechTourism i przedłożą certyfikat najpóźniej przed podpisaniem umowy/decyzji o przydzieleniu dofinansowania;
    • jeśli mają formę prawną korporacji prawa handlowego (s.r.o, a.s.), to co najmniej 80% udziału w ich kapitale zakładowym posiadają podmioty publiczne i te podmioty publiczne mają co najmniej 80% udział w prawach do głosowania. Podmioty publiczne to kraje lub ich jednostki organizacyjne, gminy lub dzielnice miasta statutowego oraz ich jednostki organizacyjne, związki gmin, ewent. izb – z wyjątkiem izb zawodowych.
Zgłaszane projekty powinny wzmacniać markę turystyczną polsko-czeskiego pogranicza. Mogą to być innowacyjne kampanie marketingowe oraz produkty turystyczne.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz