Do 30 czerwca 2018 r. można składać koncepcje projektów do konkursu w Programie Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Republika Czeska -
Polska, w ramach 2. osi priorytetowej „Rozwój potencjału przyrodniczego i
kulturowego na rzecz wspierania zatrudnienia”. To pierwszy etap konkursu, w którym wnioskodawcy otrzymają informację zwrotną, czy planowane przez nich
działania są zgodne z celami programu. Na tej podstawie będą mogli podjąć decyzję, czy swoje koncepcje stosownie skorygują i
będą składać wniosek, czy zrezygnują z dalszych prac. Pełny projekt trzeba będzie złożyć do 30 września 2018 r.
Zgłaszane projekty powinny wzmacniać markę turystyczną polsko-czeskiego
pogranicza. Mogą to być innowacyjne kampanie marketingowe oraz wspólne transgraniczne produkty
turystyczne. Na konkurs przeznaczono 4 miliony euro. Trzeba zapewnić wkład własny o wysokości co najmniej 15% kosztów kwalifikowalnych projektu.
W konkursie mogą wziąć udział podmioty zajmujące się zarządzaniem kierunkami i markami turystycznymi:
- Po polskiej stronie mogą to być podmioty, które mają:
- ważny średniookresowy dokument strategiczny lub są objęte średniookresową strategia regionalną, dotyczący rozwoju turystyki na obszarze swojego działania;
- działającą platformę 3K (platforma współpracy, koordynacji i kooperacji partnerów, np. zespół doradczy/kolegium);
- działające i regularnie aktualizowane internetowe narzędzia marketingowe (np. strona www, facebook, youtube).
- Po czeskiej stronie mogą to być podmioty, które:
- w momencie złożenia wniosku mają już certyfikat lub zgłosiły się do certyfikacji instytucji zarządzających destynacjami turystycznymi, realizowanej przez CzechTourism i przedłożą certyfikat najpóźniej przed podpisaniem umowy/decyzji o przydzieleniu dofinansowania;
- jeśli mają formę prawną korporacji prawa handlowego (s.r.o, a.s.), to co najmniej 80% udziału w ich kapitale zakładowym posiadają podmioty publiczne i te podmioty publiczne mają co najmniej 80% udział w prawach do głosowania. Podmioty publiczne to kraje lub ich jednostki organizacyjne, gminy lub dzielnice miasta statutowego oraz ich jednostki organizacyjne, związki gmin, ewent. izb – z wyjątkiem izb zawodowych.
Zgłaszane projekty powinny wzmacniać markę turystyczną polsko-czeskiego pogranicza. Mogą to być innowacyjne kampanie marketingowe oraz produkty turystyczne.
Informacje podałam za Serwisem Programów Europejskiej Współpracy Terytorialnej i Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa. Tam znajdziecie linki do:
- strony z Propozycją projektową - koncepcja projektu składana w I etapie konkursu - wraz z Poradnikiem przygotowania propozycji projektowej;
- strony, na której będziecie mogli złożyć pełny wniosek (II etap konkursu), po wcześniejszym zarejestrowaniu się. Pod linkiem do pełnego wniosku są odnośniki do Poradników przygotowania pełnych wniosków w różnych osiach priorytetowych.
- Wzór umowy o dofinansowanie znajduje się w załączniku nr 2 do Podręcznika Beneficjenta. ,
- Kryteria wyboru projektów znajdują się w załącznikach nr 21, 22, 23 do Podręcznika Wnioskodawcy oraz Metodyce kontroli i oceny wniosków standardowych oraz pełnych projektów flagowych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz