niedziela, 13 marca 2016

Klątwa wiedzy i starzejąca się grupa odbiorców instytucji kultury


to nasza rzeczywistość.  Młodsi oczekują, żeby to kultura ich szukała a nie odwrotnie, chcą, żeby wszystko było dostępne od razu i natychmiast, ludzie współcześni chcą poczuć - być w środku, reagują na żywo...

Czy jesteśmy na to gotowi? Jako instytucje kultury? Czy animatorzy skutecznie korzystają z nowych technologii? Czy animatorzy skutecznie działają marketingowo? Na takie pytania starali się odpowiadać prelegenci konferencji Marketing w kulturze, która się odbyła się niedawno w Gdańsku. Zazwyczaj nie pisze o przeszłości, ale, jeśli ta przeszłość jest jednocześnie teraźniejszością to czemu nie? Na Platformie Kultury nie tylko pojawił się link do transmisji na żywo z tej konferencji (teraz już archiwalny). Jest tam również pierwszy artykuł z cotygodniowego cyklu Re-animatora na Platformie Kultury. Szymon Burek komentuje wystąpienie Natalii Hatalskiej, która tak pisze o sobie na własnym blogu "Specjalizuję się przede wszystkim w dziedzinie alternatywnych form komunikacji marketingowej (w tym najbardziej interesują mnie ambient media, szeroko pojęty internet oraz wykorzystanie nowych technologii w komunikacji)". W czasie konferencji opisywałą rzeczywistość, od której zaczęłam ten post i zachęcała między innymi do tego by:
  • być tam, gdzie są moi użytkownicy (w Internecie) 
  • sensownie korzystać z narzędzi, z których korzystają nasi użytkownicy.
edik_ksiązkotorebkiInformacje podałam za Platformą Kultury. Szymon Burek - animator tygodnia, o którym też można przeczytać na Platformie Kultury  prowadzi blog o animacji kultury: www.okiemreanimatora.pl. Od 2015 roku prowadzi autorskie warsztaty z nowych mediów na Akademii Ignatianum w Krakowie. Dla Platformy Kultury tworzy artykuły na tematy animacyjne w cotygodniowym cyklu. Zdjęcie nie pochodzi z tego artykułu.


Oczywiście nie wytrzymałam i zaczęłam przeglądać inne wystąpienia z gdańskiej konferencji. Artur  Jabłoński (prowadzi blok marketiongowy arturjablonski.com) mówił między innymi o sztuce empatii, klątwie wiedzy, ucieczce od mówienia wprost i nadmiarze subtelności w przekazach o kulturze, które produkujemy w naszych instytucjach, nieumiejętności wychwycenia w kulturze tego, co naprawdę może się ludziom przydać w prawdziwym życiu, a także o celowym opuszczaniu piłki przez dobrych żonglerów... Klątwa wiedzy to w skrócie przekonanie o tym, że inni wiedzą to co my, zatem mówimy językiem niezrozumiałym dla wielu. Więcej w wystąpieniu AJ oraz na jego blogu. Na blogu znajdziemy też Bezpłatny kurs e-mailowy: Narzędzia nowoczesnego marketingu!

W tym momencie musiałam przerwać wyszukiwanie, bo cierpiałam z nadmiaru urodzaju. Jest tyle przydatnych szkoleń, a ja nie mam czasu, by je wszystkie choćby przejrzeć. Może Wy tan czas znajdziecie?


A gdyby takie torebki (jak na obrazku) można było kupić w Waszej bibliotece? Zdjęcie przysłała nam Edik w ramach gry Planeta Zapomnianych Książek. Więcej przykładów takich torebek znajdziecie pod tym adresem. Memy związane z czytaniem przysyłane przez graczy znajdziecie w jednej z Galerii Kanrak Planety ZK: Memy książkowe. Może podzielicie się memem, który sami lubicie najbardziej? Albo innym wrażeniem związanym z czytaniem, słuchaniem, oglądaniem? Zapraszamy do Kanrak.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz