Mistrzowie Kodowania Junior i Centrum Cyfrowe: Projekt Polska zapraszają na debatę pod hasłem "Przedszkolak potrafi. Nowa jakość edukacji dla najmłodszych". Spotkanie odbędzie się 7 marca 2016 r. o godzinie 11:00 w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
Dyskusję poprzedzi prezentacja wyników pierwszego w Polsce raportu nt. efektów stosowania innowacyjnych metod nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych w edukacji dzieci w wieku 3-5 lat. Badanie zostało przeprowadzone przez Centrum Cyfrowe przy wsparciu badaczy z Uniwersytetu Warszawskiego na podstawie ogólnopolskiego pilotażowego programu edukacji cyfrowej dla dzieci w wieku przedszkolnym Mistrzowie Kodowania Junior.
Informację podałam za newsletterem Centrum Cyfrowego: Projekt Polska.
Na stronie Mistrzów Kodowania znalazłam wypowiedź nauczyciela Piotra Szlagora:
„Jako osoba aktywnie wykorzystująca Scratcha w nauczaniu informatyki i matematyki, mogę mówić o nim wyłącznie w samych superlatywach. Nie ma obecnie lepszego narzędzia uczącego myślenia algorytmicznego z takim potencjałem dydaktycznym.”
oraz tekst, który sygnuje Michał Madej z Ubisoftu:
„Nikt nie wątpi, że nauka programowania przydać się może w przyszłości w naukach ścisłych i przyrodniczych. Co z humanistami? W najbliższej przyszłości dominować będą multimedialne formy komunikacji, do ich opanowania i zrozumienia znajomość języków programowania potrzebna jest w takim samym stopniu, jak znajomość alfabetu.”
Trochę mi szkoda, że nie nie jestem dzieckiem dzisiaj. Pamiętam jak algorytmów uczono nas w liceum na kartce papieru, pierwszy komputer (jak szafa) zobaczyłam w czasie studiów, a pracę zaczynałam na komputerze z bursztynowym ekranem...
Na tej stronie można znaleźć wiele scenariuszy zajęć z małymi dziećmi:
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Na tej stronie można znaleźć wiele scenariuszy zajęć z małymi dziećmi:
http://wiki.mistrzowiekodowania.pl/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz