O roli gier, poważnych gracz i grywalizacji - możliwych do zastosowania w trakcie szkoleń napisali Marcin Mitzner i Martin Glewe. Tekst jest częścią podręcznika trenerskiego, który powstał w ramach projektu "E-process in e-learning". Rosnąca rola gier jest tu przedstawiona jako jeden z bardziej doniosłych społecznych trendów.
Autorzy podali w krótkim artykule dwie definicje:
- Poważna gra (serious game) to gra, która służy innemu celowi niż czysta rozrywka. Pozwala na nabywanie, rozwijanie lub udoskonalanie przez graczy konkretnych umiejętności i rozwiązywanie problemów.
- Grywalizacja to zastosowanie mechanizmów gier do zmiany zachowania ludzi poza kontekstem gry.
Znalazły się w nim też odesłania do opisów trzech gier podanych jako przykłady do zastosowania podczas szkoleń:
- SmileUrbo - interaktywna kilkugodzinna symulacja "Czy możesz uratować wioskę". Jeden z uczestników, Roberto, tak o niej napisał: " To nowe i ekscytujące doświadczenie, które pozwala zobaczyć, w jaki sposób małe decyzje wpływają na losy całej społeczności". Nie trzeba instalować żadnego oprogramowania;
- Dixit - nagradzana gra karciana (takie gry poznaję dzięki moim bratankom, którzy przyjeżdżają z nimi do nas - Tomku, Maćku, dziękuję, uwielbiam z Wami grać);
- Storucubes - tworzenie opowieści na podstawie obrazków, które dostaniecie rzucając kostkami. Są organizowane ogólnopolskie konkursy Story Cubs, które rozwijają wyobraźnię uczniów.
Informację podałam za stroną Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz