W sierpniu pisałam o aktualnym naborze (do 10 października 2016 r.) do programu Infrastruktura Bibliotek. Zapytano mnie ostatnio, czy jako wkład własny w tym programie można potraktować wydatki związane ze zgłaszanym zadaniem w poprzednich latach. Zakiełkowały we mnie wątpliwości w tej sprawie, zatem:
- sprawdziłam Regulamin i znalazłam w nim zapis w części B Warunki finansowe, strona 5, punkt 17 - na obrazku obok;
- przejrzałam Pytania i Odpowiedzi na stronie programu i zatrzymałam się na pytaniu 19 - na obrazku obok;
- zadzwoniłam do Instytutu Książki (12 61 71 911, 694 268 148, 12 61 71 912, 694 268 027) i poprosiłam o potwierdzenie. Ciągle istnieje w tym programie możliwość wprowadzenia wkładu własnego w postaci kosztów poniesionych na dane zadanie w poprzednich latach. Koszty te muszą być ewidencjonowane w księgowości wnioskodawcy (nie gminy), muszą być częścią tego zadania i nie można powielać dokładnie tego elementu zadania. Np. jeśli ów wcześniej poniesiony wkład własny dotyczył malowania konkretnej ściany, to nie możemy tej ściany znowu malować w kolejnym roku realizacji inwestycji.
Planowane są kolejne nabory w tym programie. Wspominałam o nich w poście Infrastruktura bibliotek - drugi nabór w 2016 r.
Zdarza się, że zapominamy zasady jakiegoś programu albo nie jesteśmy czegoś pewni, zawsze możemy się wtedy zwrócić o wyjaśnienia i pomoc do organizatorów konkursu.
Pozdrawiam Koleżankę z zaprzyjaźnionej biblioteki :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz