Na stronie Centrum Cyfrowego Projekt Polska pojawiły się omówienia warsztatów debat i konferencji poświęconych różnym zagadnieniom związanym z otwartym dostępem, danymi, edukacją, oznaczaniem otwartych zasobów:
- Swoboda użycia. Domena publiczna w instytucjach kultury,
- Otwarte zasoby edukacyjne – od praktyk i praw użytkowników do polityk europejskich. Spotkanie w Brukseli,
- OpenCon 2015 - w stronę otwartej wiedzy.
Pojawił się też artykuł "E-podręczniki. Otwarte, z drobnymi wyjątkami" nawiązujący do rządowych planów likwidacji gimnazjów i wycofania 6-latków ze szkół. Oba te pomysły wymagają zmian podstawy programowej, a co za tym idzie – podręczników. Dlatego, warto się przyjrzeć cyfrowym, otwartym zasobom edukacyjnym, które można legalnie, prosto modyfikować - i dużo taniej niż drukować nowe podręczniki. Można je też komponować we własne zestawy dostosowane do możliwości i potrzeb danej grupy uczniów. Oferta darmowych, publicznie finansowanych e-podręczników, jest już prawie w całości dostępna, na platformie www.epodreczniki.pl. Więcej na ten temat można przeczytać na blogu Centrum Cyfrowego.
Na stronie www.epodreczniki.pl jest też informacja o konkursie „Szkoła na czasie, e-podręczniki w klasie!”. Do 11 grudnia 2015 r. szkoły mają czas na a zamieszczenie opisu własnych
pomysłów na ciekawe zajęcia z wykorzystaniem e-podręczników, by wygrać 30 tabletów. To ostatnia chwila, ale niektórzy mogą mieć w zanadrzu takie pomysły, wtedy warto je zgłosić. Pełny harmonogram dostępny
jest w Regulaminie.
Centrum
Cyfrowe opublikowało też
raport “Skala i sposoby wykorzystania licencji Creative Commons w Polsce”, który podsumowuje to, jak często, w jaki sposób i co "polski internet" udostępnia na licencjach Creative Commons. Na blogu Centrum Cyfrowego można przeczytać podsumowanie tego raportu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz