środa, 27 września 2017

Profesjonalna obsługa klienta

Niedawno przypadkowo towarzyszyłam koleżance w docieraniu do podręcznika wydanego w 2009 roku: Planowanie pracy biblioteki. Asiu, dziękuję. Tak widocznie miało być, bym przy okazji popatrzyła na schematy zależności między jakością świadczonych usług a pracą bibliotekarza.


Przyznam się, że zaczęłam od drugiej planszy, zatem Wam też je w takiej kolejności pokazuję. Usiłowałam znaleźć na powyższym rysunku pozytywne rozwiązanie. Dopiero po dłuższej chwili przewinęłam ekran by dojrzeć, co było wcześniej:


Graficznie znacznie bardziej podoba mi się rozwiązanie z mniejszej planszy, choć chciałabym, aby moja biblioteka mogła się podpisać pod większą. A pod którą widzicie swoje miejsce pracy? Siebie?

Od wielu lat słyszę, że ludzie głosują nogami. Przychodzą tam, gdzie chcą, mają jakiś interes, coś ich zaciekawi... A potem zostają, albo wychodzą. Ten podręcznik został wydany na początku Programu Rozwoju Bibliotek. Program się właściwie skończył. Ciekawe, ile bibliotek stosuje rozwiązania w nim proponowane. Ilu udaje się zwiększać liczbę odwiedzających? Bo są takie :)

Obrazki pochodzą z podręcznika Profesjonalna obsługa biblioteki dostępnego wśród wielu innych poradników, które można pobrać z zakładki Poradniki na stronie biblioteki.org. Wskazówek mamy sporo. Czy ciągle gonimy króliczka?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz