Czym są otwarte zasoby edukacyjne? Jak mogą (i po co) zmieniać edukację na uczelniach wyższych? Jak wykorzystać do tego zasoby legalnie udostępniane w internecie? Gdzie ich szukać?
Podczas pięciu webinarów* dr Alek Tarkowski, Kamil Śliwowski, Karolina Grodecka oraz Anna Stokowska wspólnie z uczestnikami zastanawiali się, czy otwartość się opłaca. Nauczyciele akademiccy poznali prawne aspekty dzielenia się materiałami edukacyjnymi w sieci. Dowiedzieli się, jak efektywnie wyszukiwać, adaptować oraz publikować otwarte zasoby edukacyjne.
Więcej o cyklu na blogu Centrum Cyfrowego Projekt Polska.
Informacje podałam za newsletterem Centrum Cyfrowego Projekt Polska.
*Webinar (ang.) - używałam już poslkiego odpowiednika "webinarium", czyli (za wikipedią):
Webinarium (ang. web (sieć) + seminar (seminarium)) – rodzaj internetowego seminarium prowadzonego i realizowanego za pomocą technologii webcast,
która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym spotkanie a
uczestnikami, z wykorzystaniem wirtualnych narzędzi. W założeniu ma
przypominać tradycyjne spotkanie i umożliwić kontakt mimo dużych
odległości. Webinaria wykorzystywane są głównie jako narzędzia szkoleniowe i marketingowe.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz