to tytuł konferencji, którą Instytut Kultury Miejskiej organizuje 18 września 2015 r. w Gdańsku.
Zgłoszenia w postaci abstraktów tekstów należy przesyłać na adres kultura.od.nowa@obserwatorium.ikm.gda.pl do 30.06.2015 r.
Organizatorzy chcą się przyjrzeć od nowa nie tylko kulturze, ale
poprzez nawiązanie do sieciowych, niekonferencyjnych pomysłów,
bezpośrednio zmieniać w dyskusyjnym działaniu otaczającą rzeczywistość. W
trakcie konferencji nie będzie miejsca na długie referaty, a dyskusje
poświęcone zostaną wybranym, przygotowanym przed spotkaniem przez
uczestniczki i uczestników tekstom.
Zależy im na rozmowie na poniższe tematy:
- edukacja i animacja kulturalna i medialna,
- nowe media a zarządzanie kulturą,
- media i uczestnictwo w kulturze,
- instytucje kultury a działania edukacyjne,
- gry w edukacji i działaniach kulturalnych,
- nowe media a komunikacja w organizacjach kulturalnych i edukacyjnych,
- medialaby, fablaby, hackerspejsy
- nowe modele kulturowej produkcji,
- komunikacja pomiędzy formalnymi i nieformalnymi instytucjami edukacyjnymi i kulturalnymi,
- nowe formy dostępu do wiedzy – idee i działania,
- kultura wizualna, edukacja wizualna – propozycje wdrożeniowe i dobre praktyki,
- edukacja, kultura, mobilność: nowe możliwości, konsekwencje używania narzędzi, dobre praktyki, wyzwania,
- otwarte zasoby edukacyjne, otwarte i wolne oprogramowanie, kreatywne korzystanie z mediów,
- hipermedia i indywidualne środowisko kształcenia,
- rozrywka w służbie edukacji i kultury,
- media społecznościowe, rzeczywistość rozszerzona – konsekwencje dla edukacji i kultury,
- narracje cyfrowe w działaniach kulturalnych i edukacyjnych,
- big data i software studies – nowe wyzwania dla badaczy,
- lifestreaming, lifehacking, self-tracking – nowe modele optymalizacji życia,
- warsztat badaczy kultury – nowe media,
- kulturowe konteksty rozwijania kompetencji cyfrowych (np. w nawiązaniu do prób prowadzenia edukacji programistycznej),
- badania i animacja kultury a cyfrowa humanistyka.
- nowe media a zarządzanie kulturą,
- media i uczestnictwo w kulturze,
- instytucje kultury a działania edukacyjne,
- gry w edukacji i działaniach kulturalnych,
- nowe media a komunikacja w organizacjach kulturalnych i edukacyjnych,
- medialaby, fablaby, hackerspejsy
- nowe modele kulturowej produkcji,
- komunikacja pomiędzy formalnymi i nieformalnymi instytucjami edukacyjnymi i kulturalnymi,
- nowe formy dostępu do wiedzy – idee i działania,
- kultura wizualna, edukacja wizualna – propozycje wdrożeniowe i dobre praktyki,
- edukacja, kultura, mobilność: nowe możliwości, konsekwencje używania narzędzi, dobre praktyki, wyzwania,
- otwarte zasoby edukacyjne, otwarte i wolne oprogramowanie, kreatywne korzystanie z mediów,
- hipermedia i indywidualne środowisko kształcenia,
- rozrywka w służbie edukacji i kultury,
- media społecznościowe, rzeczywistość rozszerzona – konsekwencje dla edukacji i kultury,
- narracje cyfrowe w działaniach kulturalnych i edukacyjnych,
- big data i software studies – nowe wyzwania dla badaczy,
- lifestreaming, lifehacking, self-tracking – nowe modele optymalizacji życia,
- warsztat badaczy kultury – nowe media,
- kulturowe konteksty rozwijania kompetencji cyfrowych (np. w nawiązaniu do prób prowadzenia edukacji programistycznej),
- badania i animacja kultury a cyfrowa humanistyka.
Więcej informacji można znaleźć tutaj.
Bywalców Gdańska i okolic zachęcam do odwiedzania strony Instytut Kultury Miejskiej - są tam zaproszenia na różne szkolenia. Pewnie o jakimś jeszcze napiszę.
Zapisy wideo z wystąpień na konferencji można znaleźć pod tym adresem: http://obserwatorium.ikm.gda.pl/projekt/kultura-od-nowa/
OdpowiedzUsuń