wtorek, 20 czerwca 2017

Co mają wspólnego przedszkolanki z marketingiem?

Za chwilę będę uczestnikiem szkolenia Gamifikowanie literatury pięknej na smartfonach jako sposób zaangażowania pokolenia Y i Z w czytanie książek.  Poprowadzi je Marcin Skrabka w Wojewódzkiej Bibliotece Publicznej w Olsztynie. Nie informowałam o naborze na to szkolenie, ponieważ jest skierowane wyłącznie do pracowników bibliotek z naszego województwa, a zaproszenia były wysyłana mailowo do potencjalnych zainteresowanych.

Uważam, że grywalizacja (inaczej gamifikacja) ma dużą przyszłość i zajmowałam się już grywalizowaniem, które zachęcało ludzi do czytania i korzystania z bibliotek, choćby w Planecie Zapomnianych Książek, ale też w inny sposób. Na zdjęciu obok przygotowywałyśmy zadania dla Latarników Polski Cyfrowej, a w tle widać mój rower, który ostatnio mocno niedomaga. 

Wiedzy nigdy za wiele, szczególnie, gdy dotyczy aplikacji na urządzenia mobilne, bowiem rzadko korzystam z większości możliwości swojego smartfona. Będziemy używali aplikacji Action Track (Team Action Zone). Są tańsze rozwiązania (dla twórców gier terenowych, bo gracz aplikację może pobrać nieodpłatnie), ale i tak jestem ciekawa propozycji, którą coraz częściej interesują się biblioteki. Jaki ma potencjał? Spotkanie będzie tym bardziej interesujące, że zapisując się na szkolenie, nie zdawałam sobie sprawy, że może to być warsztat z praktycznego wykorzystania Action Track. Ciekawe, jak sobie poradzę :)

Do zapisania się na szkolenie skłoniły mnie korzyści jakie mają z niego wynieść uczestnicy:
  • dowiedzą się, czym jest gamifikacja i jakie może mieć zastosowania w bibliotece przy promocji czytelnictwa, rozwijaniu interakcji czytelnika z książką;
  • otrzymają wskazówki dotyczące tworzenia oferty edukacyjnej w zakresie gamifikacji w bibliotece lub szkole w taki sposób, aby zachęcić pokolenie Y i Z do zabawy w gamifikowanie książek;
  • uzyskają informacje o praktycznych aspektach wdrożenia gamifikacji ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii technologicznych oraz związanych z prawem autorskim (case studies).
Przy okazji przypomniałam sobie artykuł Piotra Maślaka Grywalizacja - zabawka, która jest narzędziem na stronie adnext. Znajdziecie tam wyjaśnienie terminu grywalizacja i nieco historii systemu odznak i punktów wprowadzanych w przedszkolach i klasach nauczania początkowego. Przeczytacie też o stanach napięcia, motywach i poczuciu siły płynącym z pokonywania własnych ograniczeń... Grywalizacja "najlepiej sprawdza się tam, gdzie liczy się zaangażowanie, inicjatywa, lojalność, a efektem ma być świadomość, edukacja, rozbudzenie emocji, itp.", czyli np. w działaniach projektowych. Wspomniany artykuł jest krótkim tekstem, ale zawiera odnośniki do kolejnych artykułów, które rozwijają temat.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz