czwartek, 8 czerwca 2017

Nowe media, technologie i otwartość w instytucjach kultury

Nowe media, technologie i otwartość w instytucjach kultury to publikacja podsumowująca projekt Pracownia nowych mediów.  Opublikował ją Instytut Kultury Miejskiej

Podaję tylko jeden cytat z tego źródła - Sławomir Czarnecki pisze o tym "Czy otwartość się sprzedaje? O otwartości w kontekście promocji instytucji":

Chcemy, żeby nasze treści (zasoby, zbiory, dzieła) były popularne. Aby treść stała się popularna, ludzie muszą się nią dzielić. Im łatwiej się nią dzielić, tym większa szansa na popularność. Tak działa dystrybucja treści w sieci.

To niby jest oczywiste, ale czy wszyscy o tym pamiętamy? Choćby wtedy, gdy planujemy promocję projektu...

Projekt Pracownia nowych mediów miał rozwijać umiejętności:
  • efektywnego wyszukiwania informacji,
  • krytycznego korzystania z nowych mediów,
  • twórczego, zgodnego z prawem autorskim i zasadami etycznymi wykorzystywania materiałów pozyskanych z internetu. 
Realizatorzy projektu przygotowali materiały edukacyjne udostępniane nieodpłatnie:
 
Aby usłyszeć dźwięk należy kliknąć w podany link, wtedy otworzy się obrazek (taki, jak obok), ale będzie miał aktywne odesłania do wybranych akcentów językowych. Trzeba nacisnąć myszką wybrany kod języka. System nie tłumaczy tekstu, tylko odczytuje go z akcentem zbliżonym do intonacji wskazanego języka.



Informacje znalazłam na Facebooku Centrum Cyfrowe oraz na stronie Medialab Gdańsk.

Na koniec dla wytrwałych jeszcze link do podpowiedzi, jak uatrakcyjnić poczęstunek podawany np. podczas konferencji i szkoleń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz