Nowe media, technologie i otwartość w instytucjach kultury to publikacja podsumowująca projekt Pracownia nowych mediów. Opublikował ją Instytut Kultury Miejskiej.
Podaję tylko jeden cytat z tego źródła - Sławomir Czarnecki pisze o tym "Czy otwartość się sprzedaje? O otwartości w kontekście promocji instytucji":
Chcemy, żeby nasze treści (zasoby, zbiory, dzieła) były popularne. Aby treść stała się popularna, ludzie muszą się nią dzielić. Im łatwiej się nią dzielić, tym większa szansa na popularność. Tak działa dystrybucja treści w sieci.
To niby jest oczywiste, ale czy wszyscy o tym pamiętamy? Choćby wtedy, gdy planujemy promocję projektu...
Projekt Pracownia nowych mediów miał rozwijać umiejętności:
- efektywnego wyszukiwania informacji,
- krytycznego korzystania z nowych mediów,
- twórczego, zgodnego z prawem autorskim i zasadami etycznymi wykorzystywania materiałów pozyskanych z internetu.
Realizatorzy projektu przygotowali materiały edukacyjne udostępniane nieodpłatnie:
- szkolenia internetowe:
- Razem ale osobno. Możliwości wspólnej pracy w internecie - prowadzący Grzegorz Stunża,
- Osobisty internet, czyli jak mogę uporządkować informacyjny chaos - prowadząca Małgorzata Michałowska,
- Internet bez ryzyka i metryki - prowadzący Agnieszka Jarmuł, Karolina Szczepania,
- Wykorzystywanie zasobów domeny publicznej - prowadzący Marcin Wilkowski,
- Storytelling - prowadzący Grzegorz Stunża,
- Medialab - prowadzący Grzegorz Stunża,
- Booksprint - prowadzący Grzegorz Stunża.
- infografikę - instrukcję samodzielnego przenoszenia wydrukowanych grafik na dowolny materiał, Wędrując po linkach ze wskazanej strony traficie np. na:
- kalkulator domeny publicznej, w którym możecie stwierdzić, czy interesujący Was utwór znajduje się w domenie publicznej. Kalkulator umieszczony jest w... wikipedii,
- wyszukane pamiątki z Gdańska oparte na motywach graficznych zaczerpniętych wyłącznie s domeny publicznej (np. z rycin, druków reklamowych i przedwojennych ogłoszeń)
- serwis internetowy PANkreator.org, na którym znajdziecie gify przygotowane na bazie zbiorów biblioteki gdańskiej PAN. Każdego gifa możecie swobodnie wykorzystywać. Po zalogowaniu się (login: demo, hasło: demo) możecie również skorzystać z dodatkowej opcji jaką jest przygotowanie pocztówki dźwiękowej XXI wieku. Wasza wiadomość zostanie odczytana z wybranym akcentem przez syntezator mowy. Wysyłam do Was pocztówkę dźwiękową, którą właśnie utworzyłam w tym kreatorze:
Aby usłyszeć dźwięk należy kliknąć w podany link, wtedy otworzy się obrazek (taki, jak obok), ale będzie miał aktywne odesłania do wybranych akcentów językowych. Trzeba nacisnąć myszką wybrany kod języka. System nie tłumaczy tekstu, tylko odczytuje go z akcentem zbliżonym do intonacji wskazanego języka.
Informacje znalazłam na Facebooku Centrum Cyfrowe oraz na stronie Medialab Gdańsk.
Na koniec dla wytrwałych jeszcze link do podpowiedzi, jak uatrakcyjnić poczęstunek podawany np. podczas konferencji i szkoleń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz