czwartek, 8 czerwca 2017

Co zrobić, kiedy nie dostaniemy dofinansowania?

Kiedy prowadzę szkolenia wśród bibliotekarzy albo przedstawicieli organizacji pozarządowych na temat źródeł finansowania projektów albo wypełniania formularzy wniosków o dofinansowanie, spotykam się często z głosami zawodu osób, które startowały w konkursach i nie otrzymały dofinansowania na swoje projekty, chociaż ich wnioski były merytorycznie poprawne albo nawet całkiem dobrze ocenione.

Na którymś ze szkoleń, w którym to mnie uczono, usłyszałam, że nie warto się przywiązywać do projektów. W procesie oceny bywa, że musimy swoje koncepcje naginać/wzbogacać w sposób, który zostanie lepiej oceniony przez konkretną komisję konkursową. Wcale nie rzadko (mnie również) zdarza się, że nasza oferta nie zostanie wybrana.

Co możemy wtedy zrobić? 

Co ja wtedy robię?
  • sprawdzam, za które elementy opisu projektu dostałam mało punktów. W wielu konkursach jest możliwość wystąpienia o udostępnienie nam karty oceny naszego projektu. Czasami elementy oceny są widoczne od razu z poziomu listy ogłoszonych wyników konkursu. Jeśli środki wspierające konkurs/program/projekt są publiczne, możemy wystąpić o udzielenie nam takich informacji w trybie dostępu do informacji publicznej. W ten sposób, mogę poprawić swoje przyszłe projekty i moje szanse rosną;
  • sprawdzam, czy/kiedy będzie kolejna edycja konkursu i czy/w jaki sposób moje pomysły będą mogły tam być dofinansowane;
  • pytam innych - może tych, którym się udało - jak to zrobili;
  • zapisuję się na kolejne szkolenia i słucham osób z "drugiej strony", czyli tych, którzy oceniają projekty;
  • bywa, ze realizuję wybrane elementy wcześniejszego projektu bez planowanego dofinansowania;
  • szukam innych, którzy mogą pomóc, bo im też odpowiadają podobne cele;
  • a czasem idę skopać... ogródek :)
  • i pamiętam o celu, który mi przyświecał i na którym nadal mi zależy. Dlatego - szukam nowych źródeł finansowania i wymyślam kolejne projekty prowadzące do jego osiągnięcia.




Warto walczyć o swoje: http://www.webniusy.com/kyle-tomlinson/


Obrazki pochodzą ze strony https://pixabay.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz