piątek, 28 października 2016

Czynnik ludzki

Na szkoleniach dotyczących projektów uczestnicy często pytają, jak udaje mi się połączyć i zmieścić w czasie wiele różnych aktywności. Wiele razy też wskazują na trudności związane ze zrozumieniem zasad różnych programów i wcielaniem ich w życie. Nie zawsze jest łatwo. Mnie osobiście najwięcej problemów nie sprawiają brak wiedzy i czasu - zawsze mogą je uzupełnić albo lepiej zorganizować pracę. Najbardziej przeszkadza mi konieczność pokonywania barier tworzonych przez ludzi, którzy z racji swojej pracy powinni pomagać w likwidowaniu tych barier.

Jednocześnie codziennie widzę inną nędzę ludzką: biedę i nieradzenie sobie z codziennością, fatalne warunki i brak środków oraz możliwości.

Kiedy moja energia jest już na wyczerpaniu, znajduję takie obrazki (u góry) i takie filmiki (po lewej). Znajdziecie je też na FB Spectacular Norway). Wtedy poszerzają mi się horyzonty, dostrzegam piękno, na które samodzielnie bałabym się spojrzeć i podziwiam odwagę tych, którzy mają jej dużo więcej niż ja. Przypominam sobie, że można dotrzeć tam, gdzie strach nie pozwala i rozum nie sięga. Nie jestem sama. Można znaleźć ludzi, którzy pomogą albo z radością wykonają te elementy zadania, którym ja nie podołam. Ja, zapewne, mogę dla nich zrobić, to, z czym oni mają kłopoty.

A jeżeli przy okazji okaże się, że możemy komuś ułatwić  albo uprzyjemnić życie, to naprawdę warto zajmować się projektami, choć czasem bywa bardzo pod górkę.

Poniżej trzy informacje o spotkaniach, projektach, którymi ludzie starają się pomóc ludziom.


  • 25-26 listopada 2016 r. w Olsztynie odbędzie się konferencja "Perspektywy rozwoju ngo". Będzie to IV ogólnopolska konferencja - działalność organizacji pozarządowych, tym razem pod hasłem "Organizacje pozarządowe w ujęciu prawno-postulatywnym". Uczestnicy skupią się w szczególności na:
    • działaniach na rzecz wzmocnienia organizacji pozarządowych w systemie instytucji funkcjonujących w sferze publicznej,
    • propozycjach zmian legislacyjnych, które ułatwiłyby i usprawniły funkcjonowanie organizacji pozarządowych.
Zgłoszenia udziału w konferencji można przekazywać na adres e-mail: ocop.olsztyn@gmail.com  lub telefonicznie: 503 680 500. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie Olsztyńskiego Centrum Organizacji Pozarządowych


  • Banki Żywności zaczęły nabór wolontariuszy przed Świąteczną Zbiórką Żywności, w której będą mogli uczestniczyć 25-26 listopada 2016 r. Zbiórka odbywa się w tysiącach polskich sklepów. Kupujący mogą odłożyć do koszy Banku Żywności drobną część swoich żywieniowych zakupów. Zebrana żywność trafia później do potrzebujących. Każdy, kto chce wspomóc tę akcję może się zgłosić do 7 listopada 2016 r. do najbliższego Banku Żywności. Namiary poszczególnych Banków Żywności można znaleźć na stronie www.bankizywnosci.pl w zakładce „kontakt”. Informacje podałam za serwisem OCOP

  • Do 31 października 2016 r. można zgłaszać oferty w dodatkowym naborze do programu "Sport Wszystkich Dzieci", który ogłosił Minister Sportu i Turystyki. Zgłaszane zadania będą musiały byc zrealizowane do końca 2016 r. Informację podałam za serwisem OCOP. Więcej szczegółów znajdziecie w Biuletynie Informacji Publicznej Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz