sobota, 1 października 2016

Otwarta Biblioteka w świetlicy

Każdy, kto chce, może przyjść poczytać w Świetlicy albo pożyczyć książkę i zabrać ze sobą pod warunkiem, że odda tę samą albo przyniesie inną książkę. Tyle, że be żadnego zapisywania. Książki zebrano od prywatnych darczyńców po ogłoszeniu na Facebooku. Wypożyczane są na zasadzie zaufania.

Niedawno pisałam o budkach dla książek. Iławska Otwarta Biblioteka też początkowo miała być regałem ustawionym na Starym Mieście, żeby przez całą dobę był do niej dostęp. Jednak książek było za dużo, zatem przystosowano miejsce w Świetlicy do potrzeb Otwartej Biblioteki.

Najważniejsze, aby ta akcja integrowała mieszkańców Iławy i zachęcała do czytania. Poza tym po co wyrzucać książki, skoro na pewno znajdzie się ktoś obcy, kto chętnie je przeczyta? - mówi Anna Kopaczewska, inicjatorka akcji.

Informacje podałam za portalem infoilawa.pl. Zdjęcie dostałam od Dawida Kopaczewskiego z Iławy. Dawidzie, dziękuję :) Więcej o działaniach Świetlicy znajdziecie na Facebooku Świetlica Stare Miasto.

Niedawno spotkałam ludzi, którzy chcieliby zorganizować miejsce z książkami w swoich miejscowościach. Nie ma tam biblioteki, ale są mieszkańcy, którym się chce i którzy widzą potrzebę. Czy gminne biblioteki o nich wiedzą? Czy potrafią przekazać zaangażowanym ludzi na swoim terenie informację o możliwościach punktów bibliotecznych? Czy takie punkty u Was jeszcze działają? Czy Wasza biblioteka współpracuje ze świetlicami w Waszej gminie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz