sobota, 1 października 2016

Kraszewski. Komputery dla bibliotek 2016 - wyjaśnienia

Przedwczora pisałam o programie Kraszewski. Później zbudziły się we mnie wątpliwości, znajome bibliotekarki zadawały kolejne pytania. Zatem i ja takie pytania zadałam- mailowo - organizatorom konkursu, czyli Instytutowi Ksiażki. Odpowiedziała szybko i rónież mailowo przedstawicielka Zespołu Programowego Instytutu Książki.

Dowiedziałam się, że:
  • wnioskodawcy mający częściowy katalog, a nie posiadający automatycznego wypożyczania zbiorów kwalifikują się do grupy drugiej;
  • zadeklarowane wartości wprowadzenia i udostępnienia zbiorów należy zrealizować do końca trwania zadania (najpóźniej do 28.12.2016);
  • zapytałam czy do grupy 2/zadania 2 kwalifikują się wnioskodawcy posiadający elektroniczny katalog udostępniany online oraz automatyczne wypożyczanie zbiorów jeśli katalog online nie obejmuje wszystkich zbiorów? Pozostała część zbiorów wypożyczana jest poza systemem automatycznym. A cała sytuacja dotyczy jednej biblioteki. Okazało się, że w takim przypadku trzeba by doprowadzić do ujednolicenia:
    • całość powinna być wypożyczana automatycznie i wtedy można aplikować do grupy trzeciej 
    • lub aplikować w grupie drugiej dla danych dotyczących części zbiorów bez automatycznego wypożyczania. 
  • zapytałam jeszcze wczoraj w nocy o sytuację, gdy jednostka główna ma katalog udostępniany online i autoamtyczne wypożyczenia, a filie nie. Czekam na odpowiedź.
Pierwszy mail z pytaniami wysyłam na adres: kraszewski2016@instytutksiazki.pl.




Warto zauważyć, że wydłużono nabór do konkursu FIO. Obecnie wnioski można składać do poniedziałku, 3 października 2016 r., do godziny 16:15.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz