środa, 12 października 2016

Kraszewski 2016 - wyjaśnienia 3

Ostatnio o programie Kraszewski. Komputery dla bibliotek 2016 pisałam w poście 3 października 2016 r. Po wczorajszym webinarium Kraszewski i inne źródła finansowania projektów bibliotecznych pojawiły się kolejne pytania/rozważania dotyczące najmniejszej jednostkowej ceny zestawu komputerowego albo oprogramowania, jaką można wpisać do preliminarza wniosku o dofinansowanie. 

Zgodnie z regulaminem konkursu ów koszt powinien być większy niż 3 500 zł netto. Przyjęłam zatem kwotę netto 3510 zł. Wyliczyłam od tej kwoty 23% podatku VAT, wyszła mi kwota 807,30 zł. Po zsumowaniu kwot netto i VAT dostałam koszt brutto jednego zestawu równy minimum 4317, 30 zł.

Łatwo zauważyć, że jest to wyższa kwota, niż wartości jednostkowe wpisane we wnioskach wzorcowych dla grupy 2 i dla grupy 3. Mamy tam koszt oprogramowania równy 4000 zł oraz koszty zestawów komputerowych równe 3600 zł i 3700 zł. Można by się domyślać, że jest to kwota netto (aby zachować zgodność z regulaminem). Miałoby to sens, gdyby biblioteka składająca wniosek mogła odzyskać VAT opłacony za te zakupy. Wtedy VAT albo jego część byłby niekwalifikowalny i nie można by go wpisać do budżetu projektu. Jednak w tym projekcie sprzęt i oprogramowanie będą wykorzystane do celów statutowych bibliotek i odzyskanie VAT-u wydaje się niemożliwe. Napisałam "wydaje się", bo mogę nie znać jakiejś wyjątkowej sytuacji. Pewność w tej kwestii powinny mieć księgowe bibliotek.

Wobec opisanej wyżej sytuacji zadzwoniłam do Instytutu Książki i zapytałam, o co chodzi. Dowiedziałam się, że użycie słowa "netto" w regulaminie nie było słowem na miejscu, bowiem w przypadku bibliotek, które mogą uczestniczyć w programie nie przewiduje się zwrotu VAT-u. Zatem, jeśli biblioteka wpisze w budżecie koszt jednostkowy zestawu albo oprogramowania 3501 zł (albo 4000, 3600, 3700 jak we wspomnianych wnioskach wzorcowych) to organizatorzy nie potraktują tego jako błąd. Wyjaśnienie to otrzymałam telefonicznie i nie mam potwierdzenia tej interpretacji. Za to jedna z zaprzyjaźnionych bibliotek otrzymała mailowe potwierdzenie, że jednostkowy koszt zestawu komputerowego równy 3600 zł jest w prawidłowy.

Dzisiaj można dzwonić do Instytutu Książki z prośbą o wyjaśnienia dotyczące programu Kraszewski do godziny 14:00. Zgodnie z informacją na stronie IK taka możliwość będzie jeszcze w piątek 14 października 2016 r. w godzinach 10:00 - 14:00. Wskazany tam numer telefonu to: 518 659 338. Skorzystałam z niego dzisiaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz