to tytuł artykułu na stronie techsoup Polska.
Wiele bibliotek i organizacji informuje o swoich działaniach na własnych fanpege'ach. Facebook nie ujawnia w jaki sposób dokładnie wybiera odbiorców postów, które piszecie (bez płatnej reklamy). Nie jest to też stały sposób - ulega zmianom. Matthew Couto w artykule Jak dotrzeć do odbiorców na Facebooku? pisze o tym jak w ostatnich latach Facebook stopniowo ograniczał zasięg organiczny i podaje kilka przykładów organizacji, które znalazły sposób na powiększanie liczby swoich odbiorców bez korzystania z płatnych opcji reklamowych Facebooka. Za blogiem Kissmetrics podaje też kilka wzorów postów, które docierają zazwyczaj do dużej liczby odbiorców, które budzą zainteresowanie:
- często wspominane problemy pierwszego świata + nawiązanie do pop kultury, np. narzekanie na złą pogodę;
- posty, które sprawiają, że odbiorcy myślą „Ja też tak mam!”;
- inspirujące cytaty, w szczególności na tle zdjęcia;
- posty zawierające listę rzeczy, które koniecznie chcemy zrobić za życia, np. posty o wyjątkowych miejscach, które chcemy odwiedzić lub coś innego, co swoją wyjątkowością wzbudza zdumienie lub ekscytację.
- humor/zabawne memy
Często informujemy o naszych projektach na Facebooku. Bywa, że liczba użytkowników naszych stron internetowych jest wskaźnikiem projektu i musimy się z niej rozliczyć.
Informacje podałam za artykułem Jak dotrzeć do odbiorców na Facebooku?
Obrazek powyżej pochodzi z Facebooka Śmieszne obrazki.
Informacje podałam za artykułem Jak dotrzeć do odbiorców na Facebooku?
Obrazek powyżej pochodzi z Facebooka Śmieszne obrazki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz