czwartek, 18 maja 2017

Jak młodzi mogą korzystać z funduszy unijnych?

Pamiętam, jak poprawiałam swoją znajomość języka angielskiego na unijnych kursach i szukałam informacji o kolejnych tego typu akcjach.

Podoba mi się inicjatywa Portalu Funduszy Europejskich. Co miesiąc chcą publikować zestawienie projektów, do których (zapewne nieodpłatnie) zapraszani są młodzi ludzie w różnych województwach. Mogą w nich otrzymać:
  • indywidualne doradztwo zawodowe, 
  • szkolenia, 
  • praktyki, 
  • staże, 
  • pomoc przy zakładaniu własnej działalności gospodarczej, 
  • inne formy pomocy, z których mogą skorzystać. 
To nie jest lista źródeł finansowania - konkursów, do których trzeba przygotowywać własne projekty. To już są projekty których organizatorzy otrzymali unijne dofinansowanie po to, by pomagać młodym ludziom. Obecną listę znajdziecie na Portalu Funduszy Europejskich. Przejrzałam wskazaną tam listę projektów dla województwa warmińsko-mazurskiego. Jest tam 11 projektów i tylko jeden z nich wydaje się przypadkowy, bo dotyczy mieszkańców Mazowieckiego. Obrazek powyżej pochodzi z filmiku, który można odtworzyć na wskazanej stronie.

Za miesiąc pojawi się kolejna lista - lista projektów, do których będzie można zgłosić się w lipcu. Może będą bardziej odpowiadały Waszym młodym mieszkańcom? Bibliotekarki zazwyczaj dobrze znają swoje środowiska i wiedzą, kto szuka, komu przydałoby się różnego rodzaju wsparcie. Mogą dyskretnie informować o takich możliwościach. Młodzi ludzie, kiedy już trafią na stronę interesującego ich projektu, znajdą tam namiary do organizatorów - do ludzi, których będą mogli dopytać, co w danym projekcie mogą zaoferować konkretnej osobie.

Warto też podawać kontakt do Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich. Są w całej Polsce. Można do nich pójść, zadzwonić lub wysłać maila z pytaniem.  Można też dowiedzieć się, gdzie aktualnie trwa rekrutacja do projektów, w których możemy wziąć udział. 

Szkoda, że nie spełniam prawie żadnego z kryteriów: pracuję, podwyższam kwalifikacje, nie uczestniczyłam w zajęciach wskazanych ośrodków, oficjalnie nie stwierdzono u mnie większych niedostatków zdrowotnych, jetem poza limitem wiekowym... No właśnie, może Portal Funduszy Europejskich zacznie publikować podobne zestawienia dla innych grup wiekowych? A może to robi, tylko ja ich nie znalazłam?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz