piątek, 26 maja 2017

Nomada na Dzień Matki

Zastanawiałam się o czym mogę napisać w Dniu Matki - żeby było i projektowo, i przyjemnie, i jeszcze coś o dzieciach, bo dla mam najważniejsze są dzieci. Wtedy trafiłam na artykuł Na pomoc dzieciom z domów dziecka ruszają… dzieci. Wzruszyłam się, bo: inicjatywa świetna, oddolna, udana, z potencjałem do rozszerzania i naśladowania, a niejedno źródło finansowania mogłoby ją wesprzeć. Idealny przykład na udział młodzieży w projekcie od samego początku i na wszystkich etapach pracy projektowej. Zaczynali od Szkoły z klasą. Myślę, ze głosowaliby na nich mieszkańcy miejscowości, w  których działa budżet obywatelski, odnaleźliby się w programach grantowych  Fundacji Tesco Dzieciom, czy dotacjach pozakonkursowych Fundacji PZU... Do Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego propozycje projektów można zgłaszać do 4 czerwca 2017 r.


1 czerwca 2017 r. w okolicy ratusza w Olsztynie o 14:40 Michał (lat 13), Kacper (lat 10), Maciej (lat 11) oraz Nina (lat 12) - członkowie grupy edukacyjnej Nomada - zorganizują warsztaty dla dorosłych olsztynian. Przekażą uczestnikom podstawowe informacje na temat wspierania dzieci z Domów Dziecka poprzez formę "rodzina zaprzyjaźniona". Mają być zajęcia literackie oraz plastyczne. Wymyślili hasło #dodaj1.

We wspominanym artykule znajdziecie historię, która stałą się przyczynkiem do zapoczątkowania akcji.























Informacje podałam za artykułem Na pomoc dzieciom z domów dziecka ruszają... dzieci w Miejskim Newsletterze Informacyjnym Olsztyna. Więcej informacji znajdziecie na Facebooku nomada.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz