niedziela, 14 maja 2017

Jak ułożyć wyrazy w chmurę?

Szykowałam kolejne szkolenie o projektach. Chciałam w jakiś sympatyczny sposób przedstawić mnogość fundacji, które prowadzą różnorodne programy grantowe. Jest ich tak wiele, że przedstawione w postaci tradycyjnych list po prostu przytłaczają. Nie widzę sensu w ich drukowaniu, szczególnie, że nie można wtedy korzystać z aktywnych linków.





Przypomniałam sobie chmury wyrazowe i stwierdziłam: to jest irytujące, że nie potrafię ich tworzyć. Poszukałam w necie i trafiłam na stronę Klik TIK. Zaprasza do "poznania sprawdzonych narzędzi i aplikacji, bardzo przydatnych w pracy nauczyciela i niezwykle atrakcyjnych dla uczniów". Czy "bardzo" i "niezwykle" tego nie wiem, ale spodobały mi się efekty chmurek, które powstały. Kiedy w kole powyżej (po wydrukowaniu) zaznaczycie nazwy wszystkich źródeł finansowania (głównie fundacji) zostanie kilka sentencji, które uważam za istotne w pracy projektowej.





Zanim stworzyłam swoje chmurki, przejrzałam krótkie instrukcje korzystania z kilku narzędzi. W artykule Wyrazy w kształtach - chmury wyrazowe w ten prosty sposób przedstawiono kilka z nich:
  • ABCya,
  • Festiste,
  • Wordle,
  • Tagxedo.
Skorzystałam z dwóch (nazwy pogrubione, obrazki powyżej). Przy tym ostatnim jest również filmik - Tutorial Katarzyny Gorzędowskiej - jak stworzyć chmurę w tagxedo. Bardzo mi ułatwił pracę. Nie potrafiłam uruchomić programu w Mozilli (albo nieaktualna wersja przeglądarki, albo brak jakiejś wtyczki), ale zadziałał w Internet Explorerze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz