wtorek, 31 maja 2016

APPetyt na APPlikacje

to praktyczny przewodnik po cyfrowym świecie aplikacji mobilnych w kulturze, której autorką jest Sylwia Żółkiewska z sieci Latających Cyfrowych Animatorów. Został wydany przez Fundację Orange. Zawiera porady o tworzeniu aplikacji od pomysłu aż do ich opublikowania i wykorzystania w swojej misji społecznej. 

Na 9. stronie znajduje się minitest, którym możecie sprawdzić, kiedy lepiej poskromić appetyt na tworzenie własnej applikacji.

Na 21. stronie znajdziecie krótkie wyjaśnienie, czym są aplikacje mobilne:
To po prostu programy przeznaczone na urządzenia przenośne, czyli smartfony i tablety. Programy te różnią się pod wieloma względami od programów przeznaczonych na komputery stacjonarne i laptopy. 

Od strony 29. zaczynają się inspiracje, czyli przykłady (od 31. strony)wykorzystania aplikacji mobilnych dla kultury, edukacji i rozwoju społecznego. Np. 
  • Fundacja Festina Lente w ciągu pięciu lat (dzięki dofinansowaniu z Narodowego Instytutu Audiowizualnego, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz prywatnym sponsorom) stworzyła kilkanaście gier i aplikacji na podstawie książek dla dzieci...
  • Fundacja Orange wspiera działania mające na celu przybliżenie technologii mobilnych różnym grupom wiekowym.Podczas międzypokoleniowych warsztatów w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Cieszanowie do „ożywienia” lokalnego archiwum cyfrowego została wykorzystana aplikacja Vine, dzięki której można szybko i łatwo tworzyć krótkie animacje poklatkowe. Scenariusz warsztatu można pobrać z bazy „Pomysły do zrobienia” Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”: http://pomysly.e.org.pl/animacja-poklatkowa-w-sieci/
Od 39. strony zaczynają się informacje o tym:
  • jakie są światowe trendy w projektowaniu aplikacji mobilnych;
  • na jakie koszty musisz się przygotować i ile będzie trwało tworzenie aplikacji;
  • czy aplikacja ma być płatna, czy bezpłatna;
  • jak wybrać kryteria, które pozwolą ocenić, czy aplikacja odniosła sukces. 
Projektowanie aplikacji omawiane jest od strony 55.:
  • jak włączyć przyszłych użytkowników do projektowania aplikacji;
  • jak stworzyć prototyp i napisać specyfikację;
  • jak opracować zawartość aplikacji;
  • jak współpracować z firmą programistyczną (deweloperską);
  • jak samodzielnie stworzyć aplikację mobilną.
Podręcznik możecie pobrać ze strony: https://fundacja.orange.pl/publikacje.html
Informacje podałam za newslętterem Ę.


Wiecie, że liczba aktywnych urządzeń mobilnych przekroczyła liczbę ludności na świecie? W podręczniku znajdziecie też informację kiedy to się stało. Inna ciekawostka, którą tam znajdziecie: W ciągu sekundy na świat przychodzą dwie osoby. W tym samym czasie powstaje pięć urządzeń mobilnych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz