sobota, 7 maja 2016

Forum Praktyków Partycypacji i nie tylko


Czy my się naprawdę musimy ciągle kłócić? Do niedawna słyszałam o sobie, że jestem spokojna i potrafię się dogadywać z ludźmi. A wczoraj ponoć byłam biała ze złości w trakcie dyskusji... o literaturze (?). Generalnie jestem dosyć blada, ale usłyszana informacja zwrotna każe mi się zastanowić nad kondycją Empatii i Tolerancji w społeczeństwie oraz nad... urlopem. Skoro nawet prywatnie tak trudno nam się zrozumieć i zaakceptować to na pewno przydadzą się kolejne spotkania edukacyjne w zakresie partycypacji, zrozumienia i szanowania drugiego człowieka. 





Niedawno pisałam o majowym miesiącu tematycznym na portalu labib.pl pod hasłem "Obywatelsko i po sąsiedzku".









Rzecznik Praw Obywatelskich, Adam Bodnar zaprasza organizacje społeczne na spotkania konsultacyjne o szanowaniu i przestrzeganiu praw obywatela w praktyce - 20 maja 2016 r.:
    • w Olsztynie, w godzinach 10:00 - 12:00;
    • w Iławie, w godzinach 16:00 - 18:00. 
      Ma to być okazja do przedstawienia najważniejszych problemów dotyczących praw człowieka, tematów istotnych dla sektora pozarządowego i społeczeństwa obywatelskiego w województwie warmińsko-mazurskim oraz do wspólnego poszukiwania najlepszych rozwiązań.
      Można się zgłaszać poprzez formularz elektronicznyna stronie: www.spotkaniaregionalne.rpo.gov.pl, lub mailowo: spotkaniaregionalne@brpo.gov.pl
      Informację podałam za serwisem Olsztyńskiego Centrum Organizacji Pozarządowych.
      Zaproszenie znajdziecie pod tym adresem





       Liderzy z klimatem poszukiwani. Piękna nazwa i jakże w klimacie mojego dzisiejszego posta. Tak o kolejnej inicjatywie edukacyjnej informuje Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych. Mowa o projekcie "Czyste powietrze nad Wisłą" realizowanym przez Fundację "PROMETHEUS". Projekt ma unaocznić, jak ważne dla naszej Planety są nasze codzienne, na pozór nieważne zachowania. Zaplanowano w nim warsztaty dla nauczycieli biologii/chemii ze szkół gimnazjalnych oraz przedstawicieli organizacji pozarządowych działających w zakresie ekologii i edukacji dzieci i młodzieży. Będzie 16 takich szkoleń. Najbliższe z nich:
    • 12 maja 2016 r. w Olsztynie,
    • 14 maja 2016 r. w Gdańsku,
    • 19 maja 2016 r. w Łomży,
    • 20 maja 2016 r. w Białymstoku.
Podczas kursu uczestnicy zdobędą wiedzę w zakresie: zmian klimatycznych, narzędzi w prawie polskim i międzynarodowym do walki z nimi oraz wpływu indywidualnego konsumenta na te zmiany. Będą lepiej przygotowani do kształtowania postaw proekologicznych podczas codziennej pracy z młodzieżą. Więcej informacji znajdziecie na stronie Fundacji PROMETHEUS. Są tam między innymi regulamin  szkolenia oraz formularz zgłoszenia.






Forum Praktyków Partycypacji 
Już po raz trzeci grono praktyków partycypacji z całej Polski spotka się  2-3 czerwca w „Marzycielach i Rzemieślnikach” w Warszawie na Forum Praktyków Partycypacji Zgłoszenia należy wysyłać na formularzu rejestracyjnym do 13 maja 2016 r.
 
Informacje podałam za serwisem OCOP. Więcej szczegółów znajdziecie na stronie Forum Praktyków Partycypacji. Jest tam między innymi program spotkania.





Pracuję w budynku, który znajduje się między kilkoma szpitalami i koleżanka właśnie zwróciła mi uwagę na powtarzające się dzisiaj co chwilę sygnały straży pożarnej i karetek. A słońce świeci jak ... cudnie. Dlaczego sami sobie szkodzimy stresem, kłótniami, zamartwianiem się o drobiazgi większe lub mniejsze... 

  • Chyba warto skorzystać z ofert majowych i przestać myśleć o codziennych kłopotach. Dopiero co pisałam o majówkach w Warszawie i Olsztynie 14 i 15 maja 2016 r.
  • a jeszcze mamy do dyspozycji Festyn Integracyjny "Jesteśmy Razem" 21 maja w Olsztynie.
  • i zapewne wiele atrakcyjnych spotkań na świeżym powietrzu w Waszej okolicy. z przyjemnością usłyszałabym o tym, jak pięknie i przyjemnie było na takiej imprezie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz