poniedziałek, 21 września 2015

Programowanie ciekawości


to projekt, który realizowała Miejska Biblioteka Publiczna w Piekarach Śląskich w 2014 i 2015 r. i który został zwycięzcą w międzynarodowym konkursie EIFL-PLIP.

Nadrzędnym celem projektu było rozwinięcie wyobraźni i kreatywności młodzieży w obszarze IT. W ramach działań powstało m.in. 10 aplikacji Duke Cloud opartych na grywalizacji, które dostarczają wiedzę i uczą mechaniki gier komputerowych. Prowadzili warsztaty robotyki i uczyli renderowania w programie Blender i technologii druku 3D. Projekt był kilkakrotnie prezentowany publicznie m.in. na V Kongresie Bibliotek Publicznych w Warszawie i w trakcie Zgromadzenia Ogólnego EIFL w Istambule.

ITLab i wdrożone warsztaty nadal funkcjonują, a co więcej, rozszerzono gamę prowadzonych zajęć. Niektóre warsztaty prowadzą specjalnie przeszkoleni bibliotekarze.Współpracują z uniwersyteckimi kołami naukowymi i organizują pokazy robotów. ITLab skupia tych, u których dotychczasowa bariera technologiczna przeobraża się w fascynację. Ich trenerzy to profesjonaliści, choć wolontariusze - niektórzy z Piekar Śląskich, niektórzy z bardziej oddalonych miejscowości. Już we wrześniu, w ramach programu Erasmus+, akcja wolontariat europejski (European Voluntary Service), dołączy do nich nowy wolontariusz - programista z Włoch, który będzie z nami pracował przez jeden rok. ITLab wspierany jest przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego jako Strefa Innowacji.

Jeśli chcecie poznać więcej szczegółów o tym projekcie zajrzyjcie do artykułu w Biuletynie EBIB:  http://open.ebib.pl/ojs/index.php/ebib/article/view/363/526



Podoba mi się, że nadrzędnym celem projektu jest rozwinięcie wyobraźni i to, że wyobraźni wystarczyło, żeby projekt kontynuować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz