poniedziałek, 19 października 2015

SuperFunner - lekcja została zamieniona w grę

SuperFunner to program, który wymyśliła amerykańska nauczycielka Samantha Webster, która postanowiła wykorzystać miłość swoich uczniów do gier wideo i – poprzez stworzenie środowiska podobnego grze – zachęcić ich do nauki i wkładania większego wysiłku w przygotowywanie się do lekcji. Pani Webster zorganizowała testy swojego programu - całkowicie dowolne, odmowa nie wiązała się z żadnymi konsekwencjami. Wzięli w nich udział wszyscy jej uczniowie. W programie zastosowano elementy przeniesione z gier:
  • poziomy,
  • punkty,
  • doświadczenia,
  • odznaki,
  • wyzwania.

Zgrywalizowanie zajęć sprawiło, że uczniowie zaczęli prosić nauczycieli o dodatkowe zadania i prace do wykonania, ponieważ dzięki ich wykonywaniu czynili szybsze postępy w grze.


Informacje podałam za stroną grywalizacja24.pl. Artykuł poleciła Basia, jedna z uczestniczek gry testowej Planeta Zapomnianych Książek. Wkrótce uruchomimy kolejne akcje ratunkowe dla tej planety. Czekamy aż Tezaurus Text wybierze wreszcie okulary...

Przytoczyłam ten artykuł także po to, by zwrócić uwagę na portal o grywalizacji biznesowej, na którym wspomniany tekst został opublikowany: http://grywalizacja24.pl/. Znajduje się na nim między innymi poradnik "Projektowanie grywalizacji krok po kroku". Żeby go nieodpłatnie pobrać, należy się zarejestrować i zalogować do serwisu. Możemy posłuchać wirtulnego doradcę, a raczej wirtualną doradczynię, którą widzimy z lewej strony ekranu. Opowiada ona (jej teksty możemy też przeczytać) o tym, czym jest grywalizacja, jakie są jej rodzaje, gdzie i jak można ją stosować...

Zdjęcie pochodzi ze strony Gadżetomanii, na której dawno temu Damian Zarzycki pisał o tym, w jaki sposób zgrywalizować chodzenie po schodach. Możecie tam obejrzeć też filmik, który pokazuje, jak przemieszczano się do góry przed grywalizacją i po.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz