Wcześniej informowałam o tym, że najbliższy nabór wniosków w ramach Programu "Patriotyzm Jutra" jest planowany na styczeń 2016 r. Muzeum Historii Polski ogłosiło VIII edycję ogólnopolskiego programu
„Patriotyzm Jutra”. Wnioski o dofinansowanie (maksymalnie 70 tysięcy złotych) można składać do 7 lutego 2016 r.
W tegorocznej edycji Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego na
ten cel przeznaczy 4 mln zł, czyli dwa razy więcej niż w roku ubiegłym.
Wnioski mogą składać organizacje pozarządowe i samorządowe instytucje kultury. Muszą się w tym celu zalogować na stronie: https://formularz.patriotyzmjutra.pl/, aby skorzystać z generatora wniosków.
W ramach Programu można się ubiegać o dofinansowanie projektów z obszaru edukacji historycznej,
patriotycznej i obywatelskiej adresowanych do wszelkich grup społecznych i wiekowych.Są jednak pewne wyłączenia, np. nie mogą to być sympozja i konferencje. Więcej szczegółów można znaleźć w Regulaminie konkursu.
patriotycznej i obywatelskiej adresowanych do wszelkich grup społecznych i wiekowych.Są jednak pewne wyłączenia, np. nie mogą to być sympozja i konferencje. Więcej szczegółów można znaleźć w Regulaminie konkursu.
Warto pamiętać, że jeśli wnioskujemy o dofinansowanie do 30 tysięcy złotych, musimy zaplanować wkład własny co najmniej 10-procentowy. W przypadku dofinansowania powyżej 30 tysięcy (do 70 tysięcy złotych) wkład własny musi wynosić co najmniej 20% całego budżetu przedstawionego we wniosku. Ma to być finansowy wkład własny i nie jest to praca wolontariuszy. Wkład własny musi być ujęty w księgowości wnioskodawcy. W budżecie projektu można zaplanować koszty koordynacji, działań merytorycznych i obsługi projektu. Warto zauważyć, że niektóre koszty mogą być w projekcie, ale trzeba je sfinansować wyłącznie z wkładu własnego (nie mogą być opłacone z dotacji Muzeum HP). Są to:
- koszty obsługi księgowej,
- wynagrodzenia osób zatrudnionych przy realizacji projektu z tytułu umów o pracę,
- wynagrodzenia stałych (etatowych) pracowników Wnioskodawcy zatrudnionych przy realizacji projektu w ramach dodatkowej umowy cywilno-prawnej,
- koszty administracyjne (czynsz, opłaty telefoniczne, internet, koszty sprzątania itp.),
- zakup wyposażenia i środków trwałych (np. sprzęt elektroniczny, konstrukcje wystawiennicze, repliki broni).
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorki Programu:
- Marta Winiarek - e-mail: marta.winiarek@muzhp.pl; tel. 22 211 90 28 (przed chwilą tam dzwoniłam - działa :)
- Agata Idzikowska - e-mail: agata.idzikowska@muzhp.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz