piątek, 8 kwietnia 2016

2 konkursy grantowe w programie "mpotęga"


Dawno temu, na przerwie w szkole podstawowej wyraziłam swój spontaniczny zachwyt stwierdzeniem "To jest proste jak matematyka!". Nie spotkałam się wtedy ze zrozumieniem kolegów. Program "mPotęga" ma na celu przekonanie ludzi, że matematyka nie tylko jest wszechobecna, ale że może też być przyjemna. To już jest III edycja programu prowadzonego przez Fundację mBanku w partnerstwie z Fundacją Dobra Sieć. Organizatorzy oczekują na projekty "niebanalne, wyjątkowe, otwierające głowy młodszych i starszych uczniów na piękno liczb" i określają swój program największym eksperymentem w nauczaniu matematyki. Podoba mi się ta idea co najmniej tak, jak znanego mi matematyka oburzało moje upodobanie dla stwierdzenia, że romb to kopnięty kwadrat. 

O granty w konkursach z tego programu mogą się ubiegać:
  • szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne;
  • uczelnie wyższe;
  • organizacje pozarządowe;
  • biblioteki;
  • grupy nieformalne (np. koło naukowe, rada rodziców, grupa nauczycieli lub grupa młodzieżowa).
Konkursy różnią się od siebie przede wszystkim wiekiem odbiorców oferowanych działań. W skrócie oba konkursy są opisane na obrazkach (powyżej i obok). Szczegóły znajdziecie w regulaminach:
Wnioski należy składać do 10 maja 2016 r.   online w zakładce "Złóż wniosek".

Projekty mają trwać od 2 do 4 miesięcy - między wrześniem i grudniem 2016 r.  Spośród projektów, które otrzymają granty Kapituła Konkursu wybierze piętnaście (po piętnaście w każdym z obu konkursów), na które internauci będą mogli głosować  na stronie mpotega.pl. Wybiorą oni Nagrodę Publiczności w postaci dodatkowej dotacji w wysokości 5 000 zł.

Informacje znalazłam na stronie biblioteki.org. Więcej możecie się dowiedzieć ze strony Programu "mPotęga": http://mpotega.pl/
. Jest tam również adres Biura  Programu "mPotęga" i mail kontaktowy: kontakt@mpotega.pl.

1 komentarz: