Webinarium z Dorotą Setniewską odbyło się 23 marca 2016 r. Prowadziła je Dorota Kostowska. Jeśli nie braliście w nim udziału, możecie je obejrzeć na stronie http://poradnik.ngo.pl/wiadomosc/1906670.html w artykule Materiały po webinarium portalu ngo.pl: Jak pisać, żeby nas czytali?
Z założenia są to wskazówki, jak informować o działaniach organizacji pozarządowych. Jednak zasady są przecież podobne w przypadku informowania też o innych podmiotach, np. o działaniach bibliotek, szkół, czy domów kultury. Kluczowy jest tytuł - to tylko jedna ze wskazówek Doroty Setniewskiej. Mamy około 3 sekund, na zdobycie uwagi internauty po to, żeby kliknął w tytuł i przynajmniej zaczął czytać naszą informację.
W omawianym artykule znajduje się też link do prezentacji, która została wykorzystana podczas webinarium. Są też polecone artykuły, które warto przeczytać, jeśli
macie wątpliwości dotyczące praw autorskich, związanych z wykorzystaniem zdjęć:
W prawym górnym rogu mamy przycisk "Moje ngo.pl", który prowadzi nas do strony, na której możecie dodawać własne informacje. Prelegentka w końcowej części webinarium podaje wskazówki, jak to zrobić, na co zwracać uwagę. Swoje teksty można dodawać nawet bez logowania się na portalu, ale wtedy nie będziecie mogli samodzielnie wracać do tekstu i np. dokonywać poprawek. Uważajcie, system wylogowuje automatycznie po 15 minutach od zalogowania. Zatem najlepiej wcześniej przygotować tekst razem z nagłówkiem i skrótem, by sprawnie wkleić odpowiednie elementy do formularza. Warto pamiętać, że proces redakcyjny może trwać nawet 24 godziny i nasz artykuł na temat organizacji może się ukazać na portalu dopiero nazajutrz po tym, jak wyślemy jej treść. Jeżeli chcemy, żeby nasza informacja trafiła do poniedziałkowy newslettera, warto je dodać już w czwartek poprzedniego tygodnia.
Informacje podałam za stroną ngo.pl.
Artykuł znajduje się w lewej kolumnie portalu. W górnej części prawej
kolumny znajdziecie linki do innych artykułów na podobne tematy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz