poniedziałek, 18 kwietnia 2016

Konkurs "Wędrowna Akademia Kultury"


To pierwszy konkurs w ramach programu Bardzo Młoda Kultura w województwie warmińsko-mazurskim, gdzie wojewódzkim organizatorem jest i będzie przez kolejne 3 lata Centrum Animacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie. Celem konkursu jest propagowanie współdziałania pomiędzy podmiotami reprezentującymi sferę kultury i sferę edukacji w realizowaniu przedsięwzięć z zakresu edukacji i animacji kulturowej, a także wspieranie tego rodzaju współpracy. Generalnie organizatorzy chcą sprawić, aby przedstawiciele kultury i edukacji lepiej i efektywniej ze sobą współpracowali. Dlatego proponowane projekty muszą zakładać niżej opisaną współpracę:


Każda osoba biorąca udział w konkursie ma obowiązek pozyskać partnera, z którym wspólnie będzie realizować projekt z zakresu animacji i edukacji kulturowej. Partner powinien reprezentować inną sferę życia społecznego niż składający(a) aplikację w konkursie, co oznacza, że co najmniej jedna z tych osób powinna reprezentować sferę kultury oraz co najmniej jedna z tych osób powinna reprezentować sferę edukacji (dla przykładu, jeżeli aplikującym jest nauczyciel, to jego partnerem powinna być osoba reprezentująca instytucje kultury, podmiot prywatny lub organizację pozarządową zajmującą się kulturą. Jeżeli aplikującą jest przedstawiciel instytucji kultury, to jego partnerem powinien być nauczyciel itd.). Partner uczestnika konkursu powinien mieszkać bądź prowadzić działalność kulturalną czy edukacyjną w Województwie Warmińsko-Mazurskim.

Konkurs składa się z dwóch etapów:
  • Etap I - osoby zainteresowane: do 3 maja 2016 r. zgłaszają swoje pomysły na przedsięwzięcie edukacyjno-animacyjne (opis pomysłu na przedsięwzięcie oraz propozycja partnerów, z którymi dana osoba będzie chciała realizować projekt) na formularzu konkursowym drogą elektroniczną (format pdf) na adres bmk@ceik.eu;
    • laureaci pierwszego etapu konkursu w ciągu 14 dni od ogłoszenia wyników do 20 czerwca 2016 r. dostarczają w formie papierowej swój projekt na tym samym formularzu na adres Organizatora,
    • później dopracowują swój projekt na rozbudowanym formularzu uwzględniając rekomendacje przedstawicieli Centrum,
    • biorą udział w jednym z trzech warsztatów:
      • 11-12-13 maja w Ełku – dla osób realizujących projekty w Ełku,
      • 14-15 maja w Olsztynie dla grup zamierzających realizować działania na terenie województwa,
      • 20-22 maja – dla osób planujących działania na terenie Olsztyna;
  •  Etap II - Wyboru zwycięskich projektów dokona komisja konkursowa, złożona wyłącznie z zewnętrznych ekspertów zajmujących się animacją i edukacją kulturową. Podstawą oceny projektów będzie ocena aplikacji konkursowych wyłonionych w pierwszym etapie konkursu i dopracowanych we współpracy z zespołem CEiIK. Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronach internetowych Organizatora.
    • laureaci II etapu konkursu - otrzymują grant do 8 tys. zł i realizują swój projekt od 30 czerwca do 10 listopada 2016 r. Jest możliwe, że podczas warsztatów (jak wyżej) pomysłodawcy połączą swoje propozycje i przygotują jakieś wspólne projekty.
Więcej szczegółów znajdziecie w regulaminie konkursu.
Informacje podałam za stroną CEIK-u. Portal może się zmieniać, bo jest teraz w fazie budowy i testów. W kolejnych dwóch latach mają się odbyć następne 2 podobne konkursy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz