sobota, 20 lutego 2016

9 postępowań szefów, z powodu których odchodzą najlepsi pracownicy

Przeglądałam ostatnio historię na swoim Facebooku, żeby odnaleźć obrazek potrzebny do innego posta. Po drodze trafiłam na artykuł wpisujący się w dyskusję, w której zdarza mi się uczestniczyć. 

Autorem wpisu jet Travis Bradberry (entrepreneur.com ). Do mnie trafił okrężną drogą, bo w tłumaczeniu Olgi Ajrapietowej (rosyjskojęzyczny serwis: http://hr-portal.ru/). Travis Bradberry przedstawia w nim 9 postępowań szefów, z powodu których odchodzą najlepsi pracownicy. Generalnie wynika z nich, że często nie uciekają od pracy która im nie odpowiada, ale od zarządzających. Ja te przyczyny tylko wymienię:
  • Nadmierne obciążanie obowiązkami,
  • Brak uznania i nagród za dobrą pracę,
  • Brak ludzkiej troski,
  • Niedotrzymywanie słowa, niewypełnianie zobowiązań,
  • Zatrudnianie niedobrych pracowników,
  • Przeszkadzanie próbom podążania za marzeniami,
  • Brak ścieżek rozwoju,
  • Przeciwdziałanie twórczemu myśleniu,
  • Brak trudnych oraz interesujących zadań.
Dodam jeszcze element z opisu jednego z wymienionych powodów:
Badania wykazują, ze euforia wynikająca z pogoni za marzeniem zwiększa efektywność pracy mniej więcej pięciokrotnie. 

Oczywiście nie wytrzymałam i sprawdziłam inne wpisy tego autora. Właściwie od razu trafiłam na "9 rzeczy, których ludzie sukcesu nie robią". Tym razem wymienię tylko jedną z nich (zachwyciła mnie), a resztę może przeczytacie sami (w języku angielskim): http://www.entrepreneur.com/article/237201

Nie pozwalają nikomu ograniczać ich radości.

Dlaczego piszę o zarządzaniu ludźmi w blogu o projektach? Bo bez ludzi, ich talentu i zaangażowania wielu tych projektów nie będzie albo będą nieefektywne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz