Tydzień z Internetem to ogólnoeuropejska kampania koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre-Europe.
Co roku włącza się w nią kilkadziesiąt krajów. Ich mieszkańcy biorą
udział w spotkaniach, seminariach czy warsztatach, dzięki którym
odkrywają potencjał Internetu. Do tej pory w akcji uczestniczyło już
ponad 800.000 osób. Koordynatorem akcji w Polsce jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, wspierana przez liczne grono partnerów.
W Polsce, w ciągu pięciu edycji, w kampanii wzięło udział już 1200
instytucji i ponad 48.000 osób. Mile widziane są biblioteki,
szkoły, pracownie komputerowe, organizacje pozarządowe, urzędy, a także
inne lokalne instytucje, które są zainteresowane promowaniem świadomego
korzystania z Internetu i bezpiecznych zakupów w sieci. Wystarczy zgłosić chęć udziału wypełniając krótki formularz (otworzy się po kliknięciu przycisku włącz się na tej stronie) a potem, między 14 a 20 marca 2016 r.:
- zorganizować spotkanie dla mieszkańców według scenariusza „Bezpieczny e-konsument” (zostanie już wkrótce opublikowany),
- udostępnić quiz online, poświęcony tematowi przewodniemu kampanii (opublikujemy go 14 marca),
- a także włączyć się w promowanie tematyki kampanii w mediach społecznościowych.
Informację przeczytałam najpierw w serwisie SBP skąd przeszłam na stronę Tygodnia z Internetem a później zadzwoniłam do FRSI, aby upewnić się, że można się zgłosić również z własną propozycją działań prezentujących możliwości Internetu, czyli nie musimy wszyscy prowadzić zajęć według scenariuszy prezentowanych (już albo wkrótce) na stronie kampanii. Aczkolwiek warto się tym scenariuszom przyjrzeć i wykorzystać je w naszych działaniach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz