Instytut Kultury Miejskiej w
Gdańsku opublikował podsumowanie swoich badań w raporcie pt. "Dwa zero czy zero? Blogi o tematyce kulturalnej a przemiany kultury uczestnictwa".
Na stronie 9 raportu możemy przeczytać:
Na pytanie"wziąłeś udział w jakiejś imprezie lub wydarzeniu, bo było ono polecane przez blogera?" twierdząco odpowiedziało 18% osób czytających blogi rzadziej niż raz w miesiącu, ale już 27% osób czytających blogi co najmniej raz w miesiącu.
Czy są wśród Was osoby, które skorzystały z jakiegoś szkolenia, o którym pisałam w tym blogu?
Niektóre wskazówki dla instytucji kultury, które wynikają ze wspomnianego raportu:
- Współpracuj z blogerami, dla których kultura jest tematem drugorzędnym (większy zasięg i potencjalne zainteresowanie odbiorców);
- Współpracuj z blogerami, dla których blog jest kanałem drugorzędnym (treści wysokiej jakości, duży rezonans wśród odbiorców);
- Otwórz się na blogi częściowo kulturalne, na których kultura pojawia się rzadko lub wcale (ale może być interesująca dla czytelników), współpracuj z twórcami spełniającymi się za pomocą innych platform niż blog - zyskasz nowe możliwości, by nie przekonywać tylko już przekonanych.
- promocją instytucji poprzez współprace z blogerami, co mogłoby zwiększyć uczestnictwo w kulturze;
- zwiększenie znaczenia samych blogów jako formy uczestnictwa w kulturze - ich profesjonalizacja poprzez wsparcie ze stron instytucji to też działanie na rzecz rozwoju uczestnictwa w kulturze.
Zespół badawczy: Grzegorz D. Stunża (koordynator projektu), Radosław Bomba, Natalia Brylowska, Sławomir Czarnecki, Mirosław Filiciak (główny konsultant), Piotr Siuda, Krzysztof Stachura.
Raport jest dostępny na stronie Instytutu Kultury Miejskiej w Gdańsku:
www.blogiwkulturze.ikm.gda.pl
Informację o raporcie znalazłam na Platformie Kultury.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz