Inicjatorem akcji był Victor Miron, młody rumuński pisarz. Napisał list do burmistrza
Kluż-Napoka, drugiego co do wielkości miasta w Rumunii, i przedstawił mu
swój pomysł. Odpowiedź wprawdzie przyszła po roku, ale była pozytywna.
Victor Miron często organizuje akcje promujące czytelnictwo. W ramach jednej z
nich wszyscy, którzy zmienili na Facebooku zdjęcie profilowe na książkę,
mogli się spodziewać zniżek - nie tylko w księgarniach, ale również u
fryzjera czy u dentysty. Miron podkreśla, że w promocji czytelnictwa
najważniejsze jest nagradzanie tych, którzy czytają, a nie krytykowanie
nieczytających.
Informacje podałam za: http://www.fpiec.pl/post/2015/08/21/darmowy
Grzegorzu, dziękuję.
W Polsce czytelnictwo w środkach komunikacji miejskiej promuje strona Czyta bo ma daleko do domu. Zdjęcia osób czytających w tramwajach opatrzone są tam krótkim opisem, zawierającym ich wrażenia z lektury.
Grywalizacja Planeta Zapomnianych Książek też ma nagradzać czytających. Zobacz, pomóż ją lepiej przygotować.
Przykład grywalizacji możesz obejrzeć tutaj. Takie mogłyby być też schody do Muzoteki.
Dodam jeszcze kolejny artykuł o grywalizacji: Elementy grywalizacji w logistyce, autorzy: Maciej Laskowski, Dariusz Gutel, Piotr Muryjas
Przykład grywalizacji możesz obejrzeć tutaj. Takie mogłyby być też schody do Muzoteki.
Dodam jeszcze kolejny artykuł o grywalizacji: Elementy grywalizacji w logistyce, autorzy: Maciej Laskowski, Dariusz Gutel, Piotr Muryjas
U nas by się to bardzo przydało. Oporny na wiedzę naród :)
OdpowiedzUsuńA co powiesz o takiej akcji: http://projektykulturalne.blogspot.com/2015/11/hdr.html ?
Usuń