sobota, 8 sierpnia 2015

Minimalna działająca widownia

Eric Ries w swojej książce zatytułowanej Lean Startup spopularyzował koncept MVPMinimum Viable Product. Metodologia lean startup mówi – w dużym skrócie – „Doprowadź do produkcji prototypu i zacznij go sprzedawać. Jeśli wyprodukujesz i będą kupować, zacznij udoskonalać.”

Można zacząć promować produkt jeszcze wcześniej. Można opowiadać o produkcie czy usłudze (...). Jeśli uda Ci się zgromadzić odpowiednio wielką widownię, możesz bez strachu uruchamiać linie produkcyjne, inwestować w prototypy czy kampanię reklamową. To, co musisz stworzyć na samym początku nazywa się Minimum Viable Audience (MVA) czyli Minimalna Działająca Widownia – twój własny tłum, który będzie paliwem dla Twojej marketingowej machiny (dużej lub małej – to Ty decydujesz, jaka jest skala). Jednak bez widowni Twoje prototypy pozostaną niezauważone.

Informacje podałam za artykułem Pawła Tkaczyka.
Obrazek pochodzi z nagłówka tego artykułu.

Więcej na ten temat można wysłuchać w kolejnych plikach audio na stronie Małej Wielkiej Firmy pod adresem:  http://pl.paweltkaczyk.com/mwf-101-minimum-viable-audience/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz