Eric Ries w swojej książce zatytułowanej Lean Startup spopularyzował koncept MVP – Minimum Viable Product. Metodologia lean startup mówi – w dużym skrócie – „Doprowadź do produkcji prototypu i zacznij go sprzedawać. Jeśli wyprodukujesz i będą kupować, zacznij udoskonalać.”
Można zacząć promować produkt jeszcze wcześniej. Można opowiadać o produkcie czy usłudze (...). Jeśli uda Ci
się zgromadzić odpowiednio wielką widownię, możesz bez strachu
uruchamiać linie produkcyjne, inwestować w prototypy czy kampanię
reklamową. To, co musisz stworzyć na samym początku nazywa się Minimum Viable Audience
(MVA) czyli Minimalna Działająca Widownia – twój własny tłum, który będzie
paliwem dla Twojej marketingowej machiny (dużej lub małej – to Ty
decydujesz, jaka jest skala). Jednak bez widowni Twoje prototypy
pozostaną niezauważone.
Informacje podałam za artykułem Pawła Tkaczyka.
Obrazek pochodzi z nagłówka tego artykułu.
Więcej na ten temat można wysłuchać w kolejnych plikach audio na stronie Małej Wielkiej Firmy pod adresem: http://pl.paweltkaczyk.com/mwf-101-minimum-viable-audience/
Więcej na ten temat można wysłuchać w kolejnych plikach audio na stronie Małej Wielkiej Firmy pod adresem: http://pl.paweltkaczyk.com/mwf-101-minimum-viable-audience/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz